English

سکولاریسم بزرگترین راهبرد دشمن برای انحراف در دین است

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه مسجد را بستر ارزش‌ها دانست و گفت: امروز بزرگترین راهبرد دشمنان برای انحراف در دین عنوان کردن مسئله سکولاریسم است.

به گزارش خبرگزاری موج، سردار بهمن ریحانی شامگاه شنبه در همایش تجلیل از فعالان مساجد که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: کار ارزشمند و انقلابی برای هماهنگی و پاسداشت و توجه به مساجد بعنوان بستری برای انجام کارهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیار شایسته است.

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: با نگاهی به تاریخ صدر اسلام می‌بینیم که پیامبر اکرم(ص) حرکت اسلامی و دینی و پایه گذاری یک جامعه اسلامی و مردم سالاری دینی را از مسجد شروع و اولین کلنگ حرکت دینی و فرهنگی اجتماعی را از این مکان مقدس شروع کرد.

سردار ریحانی با اشاره به شروع حرکت ارزشمند دینی و اعتقادی روحانیون از مساجد گفت: اگر نگاهی به تاریخ دفاع مقدس داشته باشیم می بینیم رزمندگان همان بچه‌های مسجد بودند که حرکت انقلابی خود را از مساجد آغاز و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: پایه های اعتقادی مومنان از مسجد شروع و محکم شد و جوانان در مساجد آموختند که نسبت به اعتقادات خود در مقابل تهاجم دشمنان و جهان استکبار سست نشوند.

سردار ریحانی اساسی ترین و محوری ترین بستر بنیادهای مردمی و دینی را مسجد دانست و یادآور شد: جای تاسف است که در برخی جاها این جایگاه ارزشمندی که برای مساجد در دین خدا معرفی شده نمی بینیم.

وی در ادامه افزود: امروز اگر خداوند برای شما مقامی را مقرر نموده باید اولین دستور کار نمازخانه و مسجد محل کار خود بدانید و با امر به معروف نقش آنها را پررنگ جلوه دهید.

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه تاکید کرد: امروز آنچه مورد توجه دشمنان قرار گرفته انحراف جوانان از شعائر دینی و بسترهای اعتقادی یعنی مساجد است.

وی به هجمه‌های دشمن در این خصوص اشاره و بیان کرد: امروز دشمنان با این ترفند که مسجد فقط جای نماز خواندن است و هیچگونه کار فرهنگی و سیاسی نباید در آن صورت بگیرد وارد عمل شده که متاسفانه برخی به آن دامنه می زنند.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: اعتقادات انقلابی منافی با مسجد سکولار و نماز خوان سکولار یعنی بی تفاوت نسبت به دین است.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص انقلابی‌گری و انقلابی عمل کردن اشاره کرد و افزود: امروز تکرار این سخن رهبر در بحثانقلابی‌گری این است که دشمنان به دنبال انحراف جوانان و نوجوانان و جدایی آنها از مساجد و کم رنگ نمودن اعتقادات آنها هستند.

سردار ریحانی با اشاره به شرایط حساس کنونی که دشمن برای انحراف جوانان چه هزینه های گزافی را متقبل می شود، گفت: امروز بزرگترین راهبرد دشمنان برای انحراف در دین عنوان کردن همین سکولاریسم و بی تفاوت کردن جوانان در مقابل حوادثدنیای اسلام همچون سوریه، یمن، عراق و… است که این انحراف در دین است.

وی همچنین گفت: اگر امروز در انقلاب و دفاع مقدس و کسب پیروزیهای متعدد حرف اول را می زنیم برای این است که پایه های اعتقادی ما بر اساس آیه های کتاب خدا در مساجد محکم شده است.

سردار ریحانی در پایان گفت: مسجد بستر همه ارزش‌ها است و نباید فقط در بحثبرگزاری نماز خواندن فعالیت کند بلکه باید دامنه فعالیت را در همه جهات پیش ببرد و به مثابه اسلام آمریکایی دیانت را از سیاست جدا نکند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه