English

موارد ابتلای قطعی به تب کریمه کنگو در کشور نسبت به سال گذشته کمتر بوده است

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت میزان مرگ مبتلایان قطعی به تب کریمه کنگو در دنیا را ۳۰ درصد و در ایران حدود ۱۰ درصد دانست و افزود: به دلیل مراقبت های دقیق و آمادگی بالای کادر درمانی نسبت به این بیماری شاهد کاهش مرگ و میرهای ناشی از این بیماری در کشور بوده ایم.

موارد ابتلای قطعی به تب کریمه کنگو در کشور نسبت به سال گذشته کمتر بوده است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد مهدی گویا، ضمن تاکید بر اهمیت تمایز بین موارد قطعی و مشکوک ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو، خاطرنشان کرد: علایم این بیماری با برخی از بیماری های دیگر تشابه دارد بنابراین موارد قطعی ابتلا به این بیماری برای ما اهمیت دارد.

وی تعداد موارد قطعی ابتلا به تب کریمه کنگو در کشور را در سال گذشته ۵۳ و در سال جاری ۳۳ مورد عنوان کرد و افزود: موارد قطعی این بیماری معمولا در فصول بهار و تابستان رخ می دهد و در فصول پاییز و زمستان معمولی موردی در کشور اتفاق نمی افتد اما امسال ۴ مرگ ناشی از این بیماری در کشور ثبت شد که نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: سال گذشته در برخی موارد شاهد انتقال عفونت در بیمارستان ها بودیم و فرد مبتلا به این بیماری، کادر درمانی را آلوده می کرد اما خوشبختانه امسال حتی یک مورد از انتقال عفونت در بیمارستانها را نداشته ایم.

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت ضمن تایید ابتلای قطعی ۴ نفر از مازندرانی ها به تب کریمه کنگو گفت: روند بیماری تب کریمه کنگو در کشور نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

وی با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو از حیوان به انسان منتقل می شود، افزود: معمولا افرادی که مورد گزش کنه بر روی بدن قرار می گیرند و یا افرادی که مبادرت به ذبح حیوانات بدون رعایت نکات بهداشتی توصیه شده می کنند، در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

*رعایت نکات بهداشتی در هر حیوانی که نگهداری یا ذبح می شود، اصل اساسی در پیشگیری از این بیماری استگویا با اشاره به تفاوت ذبح در حال حاضر و زمان های گذشته، از ذبح کنندگان حیوانات خواست تا با لباس مناسب، دستکش و محافظت کننده های صورت اقدام به ذبح کنند چرا که در غیر اینصورت ممکن است به تب کریمه کنگو یا بیماری های دیگر منتقله از حیوان به انسان مبتلا شوند.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: تمام سعی و تلاش خود را برای اطلاع رسانی برای روستاییان، افراد شاغل در کشتارگاه ها و افرادی که حیوانات را ذبح می کنند و یا افرادی مانند زنان خانه دار به کار گرفتیم زیرا زنان خانه دار اگر قصد استفاده از گوشت تازه ذبح شده را بدون رعایت نکات بهداشتی که مهمترین آن، استفاده از دستکش است را داشته باشند، ممکن است به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شوند.

گویا تصریح کرد: بیماری تب کریمه کنگو در حیوان علائم بارزی ندارد و ممکن است ظاهر حیوان سالم اما ناقل ویروس و بیماری باشد بنابراین رعایت نکات بهداشتی در هر حیوانی که نگهداری یا ذبح می شود، اصل اساسی در پیشگیری از این بیماری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه