English

تاثیر گرما بر افزایش میزان خودکشی

بر اساس تحقیقات جدید محققان بین گرما و بروز خودکشی ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد.

تاثیر گرما بر افزایش میزان خودکشی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از آسیا تایمز، در حال حاضر یکی از علل اصلی مرگ در جهان خودکشی است و آمارها نشان می دهد در سال حدود یک میلون نفر در جهان به دلیل خودکشی جان خود را از دست می دهند.

بر اساس برخی گزارش های اعلام شده گرمای شدید در نیم کره شمالی زمین در ماه های اخیر افزایش یافته است و انتظار میرود سال 2018 رکورددار گرمترین سال در تاریخ باشد.  بر اساس این گزارش دمای بالای هوا بر محیط زیست و سلامت جسمی انسان تاثیر می گذارد و بر سلامت روح و ذهن نیز تاثیر دارد.

به گفته محققان، گزارشات ثبت شده دما در سال های مختلف نشان می دهد که با هر یک درجه افزایش دما آمار خودکشی در مکزیک 0.7 درصد و در آمریکا 2.1 درصد افزایش داشته است، و برآورد شده اگر گرمایش زمین ادامه یابد تا سال 2050 بین 9 تا 45 هزار مرگ ناشی از خودکشی به این آمار افزوده خواهد شد.

به گفته 'لیزا پیج' محقق و روانشناس در کالج کینگ لندن ' درجه حرارت بالا منجر به رفتار پرخاشگرانه، تهاجمی و خشونت آمیز افراد می شود که به نوبه خود باعث افزایش تمایل به خودکشی خواهد بود. این موضوع باعث افزایش هورمون استرس کورتیزول، کاهش کیفیت خواب و اختلال در فعالیت های فیزیکی افراد می شود. این تغییرات می تواند فشار روانی را افزایش دهد.'

تغییرات آب و هوایی موجب افزایش شدت موج گرما، خشکسالی، طوفان، سیل و آتش سوزی خواهد شد و باعث گسترش بیماری های عفونی مانند ویروس زیکا، مالاریا و بیماری لیم میشود. کمبود غذا، آب، سوخت، مهاجرت اجباری و جنگ از پیامد های این تغییرات هستند.

برای کاهش این صدمات تدابیری اندیشیده شده است برای مثال استراتژی کاهش گازهای گلخانه ای پر قدرت یا نصب واحد های تهویه هوا می تواند از عواقب خطرناک گرمایش زمین جلوگیری کند اما اینها به تنهایی کافی نخواهند بود زیرا متاسفانه خدمات بهداشت روان در اکثر نقاط دنیا با کمبود بودجه مواجه است.

تغییرات آب و هوایی یک چالش بزرگ جهانی برای سلامت عمومی است که در حال حاضر راه حل آماده ای هم برای این موضوع وجود ندارد، هنوز برای برخی زود است که این خطر را جدی بگیرند. تغییرات اقلیمی علت اصلی خودکشی نیست، بلکه یکی از عوامل متعدد این امر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه