English

طرح پنج عامل ابتلا به بیماری قلبی قبل از ۵۰ سالگی از سوی انجمن قلب آمریکا

بیماری قلبی علت اصلی مرگ در جهان بوده که معمولا در جمعیت مسن و پیر دیده می شود.

طرح پنج عامل ابتلا به بیماری قلبی قبل از ۵۰ سالگی از سوی انجمن قلب آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج، اما گاهی اوقات حملات قلبی، سکته و انواع دیگر بیماری های قلبی در سنین پایین هم اتفاق می افتند. طبق گزارش انجمن قلب آمریکا، ۵ فاکتور اصلی مرتبط با بروز بیماری قلبی قبل از سن ۵۰ سالگی عبارتند از:

سیگار کشیدن

سیگار یکی از بزرگ ترین فاکتورهای پرخطر بیماری قلبی عروق کرونر در بین جوانان است که البته کاملا هم قابل پیشگیری است. مطالعات مختلف نشان داده اند افراد جوان سیگاری ۸ برابر همسن و سال های غیرسیگاری خود در معرض حمله قلبی هستند.

عوارض بارداری

زنان مبتلا به فشارخون بالا، دیابت بارداری، اضافه وزن بیش از حد زیاد و زایمان زودهنگام در طول بارداری در معرض ریسک بالا بیماری قلبی زودهنگام قرار دارند.

هایپرکلسترولمی خانوادگی

کلسترول بالا فاکتور اصلی بیماری قلبی است اما هایپرکلسترولمی خانوادگی به عنوان یک مشکل ژنتیکی، نوع خاصی از کلسترول بالاست. هایپرکلسترولمی خانوادگی به معنای میزان بیش از حد بالا کلسترول بد LDL (بیش از ۱۹۰ mg) است. افراد متولدشده با این مشکل از سنین جوانی دارای کلسترول بالا هستند.

معمولا از هر ۲۵۰ نفر دارای این مشکل ژنتیکی یک نفر دچار مشکلات مرتبط با کلسترول بالا نظیر تصلب شریان می شود. نیمی از مردان دچار این مشکل که درمان نشده باشند تا قبل از سن ۵۰ سال و و نیمی از زنان درمان نشده تا قبل از ۶۰ سالگی دچار حمله قلبی می شوند.

نژاد

نژاد و برخی فاکتورهای پرخطر همراه باهم موجب افزایش ریسک بیماری قلبی می شوند. فشارخون بالا فاکتور اصلی پرخطر بیماری قلبی است که شیوع آن در بین سیاهپوستان بیشتر از همه نژادهای دنیاست. تغییر در سبک زندگی نظیر ورزش منظم و تغذیه سالم بخصوص کاهش مصرف سدیم می تواند به کنترل فشارخون بالا کمک کند.

افسردگی

افسردگی موجب ترشح هورمون های استرس و افزایش مواد شیمیایی التهابی می شود که می تواند منجر به تنگ شدن عروق خونی شود. غزاله پروین، متخصص و پزشک خانواده در مرکز تحقیقات پزشکی در کانزاس سیتی آمریکا، در این باره عنوان می کند: «افسردگی بر سبک زندگی تاثیر می گذارد. فرد به درستی غذا نمی خورد، ورزش نمی کند، خواب کافی ندارد و منزوی می شود. اگر سلامت روان خوب نباشد، نمی توانید از خودتان هم به خوبی مراقبت نمایید.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه