English

عسل و فلفل سیاه / خواص عسل و فلفل سیاه

عسل و فلفل سیاه را ترکیب کنید / معجزه ترکیب عسل و فلفل سیاه

ترکیب عسل و فلفل سیاه معجزه در پیش دارد که شگفت زده‌تان میکند عسل و فلفل سیاه را باهم ترکیب کنید و از خواص بی نظیرش بهره ببرید

عسل و فلفل سیاه را ترکیب کنید / معجزه ترکیب عسل و فلفل سیاه

ترکیب عسل و فلفل سیاه معجزه در پیش دارد که شگفت زده‌تان میکند عسل و فلفل سیاه را باهم ترکیب کنید و از خواص بی نظیرش بهره ببرید

عسل و فلفل سیاه به عنوان یک کمک طبیعی عالی برای جلوگیری از سرفه در زمستان عمل می کند. سرفه یک بیماری شایع زمستانی است که عمدتاً به دلیل عفونت یا تغییر آب و هوا ایجاد می شود. از آنجایی که اکثر مردم در این فصل مستعد مشکلات تنفسی هستند، عاقلانه است که از قبل محافظت بمانید تا اینکه تحت درمان قرار بگیرید. اگر شما از جمله افرادی هستید که در زمستان مستعد سرفه و سرماخوردگی هستید، در اینجا کارهایی که باید انجام دهید برای جلوگیری از سرفه به طور طبیعی فلفل سیاه و عسل آورده شده است.[1]

عسل و فلفل سیاه چیست؟

عسل و فلفل مواد ضروری ما در آشپزخانه هستند. جدا از پخت و پز، این دو ماده برای سلامتی نیز مفید هستند و در درمان های خانگی استفاده می شوند. بیایید با فواید سلامتی این دو ماده قدرتمند آشنا شویم و ببینیم چگونه می توانید قدرت آنها را به حداکثر برسانید.

فلفل سیاه به دلیل وجود ویتامین C تقویت کننده سیستم ایمنی در آن، ماهیت ضد باکتری و آنتی بیوتیکی دارد. معمولاً برای رفع سرماخوردگی با خرد کردن دانه‌های فلفل سیاه و افزودن آن به یک قاشق چای‌خوری عسل استفاده می‌شود. عسل به عنوان تسکین دهنده گلودرد، سرکوب سرفه و تقویت عملکرد ضد سرماخوردگی دانه فلفل سیاه شناخته شده است. می توانید چند قطره آب ولرم به دانه های فلفل و عسل خرد شده اضافه کنید تا رقیق شود و خوش طعم تر شود. این مقوی عسل و فلفل سیاه را صبح زود برای مبارزه با علائم سرماخوردگی در زمستان مصرف کنید.

خواص عسل

عسل یک محصول طبیعی است که توسط زنبورهای عسل از شهد جمع آوری شده از گل ها تهیه می شود. از زمان های قدیم توسط انسان مصرف می شده است. تمدن های باستانی مانند مصریان، بابلی ها، بین النهرینی ها و چینی ها عسل را به دلیل فواید مغذی و دارویی آن ارزش قائل بودند. امروزه عسل به عنوان یکی از سالم ترین غذاها شناخته می شود و جایگزین رایجی برای شکر است. عسل خامی که مستقیماً از کندو به دست می‌آید مغذی‌تر است زیرا حاوی بره موم زنبور عسل طبیعی و گرده زنبور عسل است که دارای مواد مغذی بالایی هستند.

عسل به چند دلیل ارزشمند است. مایع کهربای طلایی حاوی خواص آنتی اکسیدانی، ضد ویروسی و ضد التهابی است که طیف وسیعی از مزایای سلامتی را به آن می دهد. در اینجا به برخی از فواید عسل اشاره می کنیم:

  • پوست را تغذیه می کند.
  • می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد.
  • می تواند سطح قند خون را تثبیت کند.
  • عسل می تواند باعث بهبود زخم شود.

خواص فلفل سیاه

فلفل سیاه به عنوان “سلطان ادویه ها” شناخته می شود. فلفل سیاه تاریخچه ای غنی دارد و یکی از پرطرفدارترین و پر مصرف ترین ادویه جات در جهان است. مسافرانی مانند واسکو داگاما در قرن پانزدهم در جستجوی این ادویه به سراسر جهان سفر کردند.

فلفل سیاه برای قرن ها به دلیل خواص دارویی آن مورد توجه بوده است. پیپرین، ترکیب گیاهی موجود در فلفل سیاه که طعم تند آن را می دهد، مسئول فواید سلامتی آن است. برخی از فواید فلفل سیاه:

  • می تواند سیستم گوارشی را تحریک کرده و به آن کمک کند.
  • می تواند مشکلات تنفسی را تسکین دهد.
  • می تواند علائم سرماخوردگی و سرفه را بهبود بخشد.
  • می تواند به تحریک سیستم گردش خون کمک کند.

ارزش غذایی فلفل سیاه و عسل

اندازه سرو: 1 قاشق غذاخوری[2]

ارزش های تغذیه ای عسل فلفل سیاه

خواص عسل و فلفل سیاه

  1. آنتی باکتریال: طبق تحقیقات، عسل فعالیت ضد باکتریایی دارد. دلیل قدرت آن این است که مقاومت میکروبی در برابر آن هرگز یافت نشده است.[3]
  2. پیشگیری از بیماری ها: عسل علاوه بر داشتن خواص ضد باکتریایی، دارای خواص ضد التهابی، آپوپتوتیک و آنتی اکسیدانی نیز می باشد که آن را به یک “درمان معجزه آسا” برای درمان بسیاری از بیماری ها تبدیل می کند. تحقیقات منتشر شده در مجله تحقیقات فارماکوگنوزی نشان داد که عسل زمانی که در درمان بیماری‌های گوارشی، قلبی عروقی و عصبی استفاده می‌شود، اثرات مثبتی از خود نشان می‌دهد. همچنین به سرطان، آسم، دیابت و غیره کمک می کند.[4]
  3. بهبود زخم: همان تحقیق منتشر شده در تحقیقات فارماکوگنوزی مجله بیان می کند که عسل دارای خواص بسیار خوبی برای التیام زخم است. این می تواند به بهبود سریع تر زخم های داخلی و خارجی از طریق انتشار سیتوکین هایی که بافت ها را ترمیم می کند، کمک کند. در واقع، این قدیمی ترین داروی شفابخش شناخته شده برای بشر است. [5]
  4. می تواند به شما کمک کند کمتر افسرده شوید: فلفل سیاه علاوه بر داشتن خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و ضد التهابی مانند عسل، به عنوان یک ضد افسردگی نیز عمل می‌کند. ترکیبات موجود در فلفل سیاه اثراتی شبیه به دارو از خود نشان می دهد.[6]
  5. دستگاه گوارش را تقویت می کند: بر اساس تحقیقات، فلفل سیاه ماهیتی محافظ معده دارد و عملکرد دستگاه گوارش را تقویت می کند. هضم بهتر منجر به سلامت بهتر روده و دفع موثر سموم از بدن ما از طریق دفع می شود. همچنین باعث افزایش مصرف انرژی می شود.

عسل و فلفل داروهای طبیعی برای سرماخوردگی و سرفه است. عسل و فلفل می توانند را برای شما خواب شبانه بدون سرفه فراهم کنند . سرفه مرطوب سرفه یا خشک باشد، یک قاشق عسل و فلفل شما را آرام می کند.

خواص عسل و فلفل سیاه

چگونه از عسل و فلفل سیاه استفاده کنیم؟

آیا عسل و فلفل سیاه برای سرفه مفید هستند؟ پاسخ بله است! خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد باکتریایی موجود در عسل و فلفل سیاه می تواند گلودرد را تسکین دهد و سرفه را تسکین دهد. جای تعجب نیست که مادران و مادربزرگ های ما به این درمان خانگی قسم خوردند!

سه روش ساده و در عین حال موثر برای استفاده از فلفل سیاه و عسل برای جلوگیری از سرفه عبارتند از:

پودر فلفل و عسل

حدود 4 الی 5 فلفل سیاه را روی شعله ملایم تفت دهید و خنک کنید و به صورت پودر ریز خرد کنید. به نصف قاشق عسل طبیعی و خام، یک پیمانه از این پودر را اضافه کرده، مخلوط کرده و مصرف کنید. برای جلوگیری از سرفه و همچنین دوری از سرماخوردگی و گلودرد این کار را هر روز صبح به طور منظم انجام دهید.

2. فلفل سیاه و عسل مقوی سرفه

موادی که نیاز دارید:

  • 1 فنجان آب
  • 3 تا 5 دانه فلفل، تازه آسیاب شده
  • 1 قاشق چایخوری عسل طبیعی و خام

طرز تهیه:

  • آب را بجوشانید و در فنجان بریزید. (بزارید کمی ولرم شود)
  • عسل را اضافه کنید.
  • دانه های فلفل تازه آسیاب شده را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

اگر می خواهید نوشیدنی خوش طعم تری برای گرم کردن گلوی خود داشته باشید، می توانید چای فلفل سیاه و زنجبیل عسل را امتحان کنید که به عنوان یک درمان خانگی عالی برای سرفه و سرماخوردگی عمل می کند. خوبی این دستور پخت این است که نه تنها برای شما خوب است، بلکه طعم آن نیز عالی است!

 

این دستور غذا در مواقعی که سرفه، سرماخوردگی یا گلودرد دارید کمک زیادی می کند. به جای استفاده از آب جوش ساده، می توانید این آب را به فنجان چای سبز یا سیاه خود نیز اضافه کنید.

3. چای زنجبیل فلفل سیاه و عسل برای سرفه

به جای نوشیدن چای معمولی، صبح ها چای فلفل و عسل و زنجبیل بنوشید تا از سرفه و سرماخوردگی خودداری کنید. این کار را به طور منظم انجام دهید تا از سرفه و سرماخوردگی در زمستان جلوگیری کنید.

موادی که نیاز دارید:

  • فنجان آب
  • 1/2 قاشق چایخوری برگ چای
  • 1 قاشق چایخوری عسل
  • 3-5 دانه فلفل تازه آسیاب شده
  • 1/2 قاشق چایخوری زنجبیل آسیاب شده

طرز تهیه:

  • آب را همراه با زنجبیل آسیاب شده بجوشانید.
  • برگ های چای را اضافه کنید و بگذارید 1 دقیقه بجوشد.
  • چای را در یک فنجان چای صاف کنید.
  • عسل و فلفل تازه آسیاب شده را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

عسل با فلفل سیاه یک درمان خانگی موثر برای کمک به پاکسازی سیستم تنفسی و تسکین علائم شما در شرایط آب و هوایی است. معجون ساده فلفل سیاه با فواید آب گرم بسیار زیاد است، اما افزودن عسل به این ترکیب، این معجون را حتی برای گلو موثرتر و تسکین می دهد.

جای تعجب نیست که مادربزرگ همیشه هر بار که مریض می شدیم یک قاشق از این مخلوط شیرین و تند به ما می داد!

     
کالری 63.8 15.9
پروتئین 0.1 گرم 0.7 گرم
کل کربوهیدرات ها 17.3 گرم 4.1 گرم
قندها 17.2 گرم 0 گرم
فیبر رژیمی 0 گرم 1.7 گرم
چربی کل 0 گرم 0.2 گرم
کل اسیدهای چرب امگا 3 0 گرم 10 گرم
کل اسیدهای چرب امگا 6 0 گرم 60.6 گرم
ویتامین K 0 میکروگرم 10.2 میکروگرم
اهن 0 میلی گرم 1.8 میلی گرم
منگنز 0 میلی گرم 0.4 میلی گرم
پتاسیم 10.9 میلی گرم 78.7 میلی گرم

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر