English

روحانی اشتباه احمدی‌نژاد را تکرار نکند

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت‌ملی مجلس دهم از دولت روحانی خواست تا با دوری جستن از مقصران فیش های حقوقی و برخورد قطعی با عاملان این کار، هیچ خط قرمزی نداشته باشد و اشتباه احمدی نژاد را تکرار نکند.

روحانی اشتباه احمدی‌نژاد را تکرار نکند

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت وگو با فاطمه باقری خبرنگار خبرگزاری موج درباره عملکرد سه ساله دولت یازدهم گفت: دولت روحانی نتوانست در اقتصاد کشور نرخ تورم را پایین بیاورد و دلیل آن رکود اقتصادی است، رکوردی که سبب بالا رفتن نرخ بیکاری شده است.

وی ادامه داد: روحانی نرخ رشد اقتصادی را ۵ درصد اعلام کرده بود که متاسفانه به این رقم نرسید و این درحالی است که با ۱ درصد رشد اقتصادی می توان ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: رییس جمهور امیدوار بود که بتواند با امضای برجام تحریم ها را لغو کند که به علت بدعهدی آمریکا به این مهم دست نیافت، همچنین تحرک لازم برای سرمایه گذاری کشورهای خارجی در ایران وجود ندارد.

جمالی عملکرد دولت یازدهم در بخش دولت را قابل قبول دانش و افزود: دولت در بخش بهداشت و درمان، با طرح تحول اقتصادی رضایت مردم را کسب کرده است اما باید منبع درآمدی این طرح پایدار باشد و قائم به وزیر نباشد.

نماینده فسا با نامناسب دانستن عملکرد دولت در بخش سیاست خارجی و گفت: متاسفانه ما با کشورهای منطقه روابط دیپلماتیک خوبی نداریم، برای مثال از مرزهای پاکستان تروریست هایی به ایران آمده و عملیات تروریستی انجام می دهند اما شاهد همکاری مثبت پاکستان با کشور نیستیم، سطح روابط با ترکیه بسیار پایین است. همچنین روابط ما با کشورهای اروپایی بازتر شده است و سفیر تبادل کردیم اما روابط ایران با این کشورها عملا تغییری نکرده است.

وی با بیان اینکه دولت روحانی تلاش هایی برای عمل به وعده هایش داشت اما می توانست عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد، اظهار داشت: دولت روحانی باید از مقصران موضوع فیش های حقوقی تبری بجویند و اعلام موضع کنند و با عاملان این کار برخورد قاطعی داشته باشند و کسی برای روحانی خط قرمز نباشد تا اشتباه احمدی‌نژاد را تکرار نکند.

جمالی همچنین مطرح کرد: روحانی در ۱۰ ماهه باقی مانده باید با تغییر در کابینه، تیم اقتصادی خود را چابک تر کند و رونق اقتصادی ایجاد کند. چابکسازی کابینه می تواند به بهبود وضعیت اشتغال کمک کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی درباره دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم هم اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی دولت باید تغییر و مواضع محکم و قاطعانه ای در برابر اتفاقات اتخاذ کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه