English

۴۹۸ طرح سامانه آبیاری نوین در شیراز افتتاح شد

با حضور معاون اول رییس جمهور ۴۹۸ طرح سامانه آبیاری نوین(تحت فشار) در سطح ۴ هزار هکتار از اراضی استان فارس همزمان افتتاح شد.

۴۹۸ طرح سامانه آبیاری نوین در شیراز افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج، اسحاق جهانگیری در ادامه برنامه‌های سفر یکروزه خود به استان فارس، ظهر امروز(سه شنبه) در محل افتتاح همزمان ۴۹۸ طرح سامانه آبیاری نوین در شهرستان سروستان حضور یافت و ضمن بازدید از یک مزرعه پسته، طرح‌های مذکور را به صورت همزمان افتتاح کرد.

در جریان این افتتاح، مسئولین پروژه گزارشی از میزان صرفه جویی آب و افزایش محصول به معاون اول رییس جمهور ارائه کردند. با اجرای ۴ هزار هکتار زمین مجهز به سامانه‌های آبیاری تحت فشار در قالب تعداد ۴۹۸ پروژه منجر به صرفه جویی ۱۶ میلیون متر مکعب آب، ۲۵ درصد کاهش مصرف کود و ۳۰ درصد افزایش محصول خواهد شد. معاون اول رییس جمهور همچنین در حاشیه این افتتاح در گفتگو با خبرنگاران گفت: کشور به جهت آبی در منطقه‌ای خشک واقع شده و نیازمند اجرای طرح‌های مهمی در زمینه صرفه جویی آب هم در بخش صنعت و هم در بخش کشاورزی هستیم که البته این یک برنامه جدی است که دولت آن را دنبال می‌کند جهانگیری افزود: دولت طرح‌های مختلفی در بخش کشاورزی در دست اجرا دارد که یکی از آن‌ها توسعه آبیاری نوین است و این موضوع در اقتصاد مقاومتی نیز به دلیل آنکه منجر به کشاورزی پایدار و افزایش بهره برداری می‌شود، بعنوان یکی از برنامه‌های مهم مورد تاکید قرار گرفته و برای سال جاری ۲۵۰ هزار هکتار آبیاری نوین پیش بینی شده است. وی با اشاره به اینکه دولت طرح‌های دیگری نیز برای صرفه جویی آب در نظر دارد گفت: یکی از این برنامه‌ها توسعه کشت گلخانه‌ای است و استان‌هایی مانند استان فارس باید حتماً از این روش استفاده کنند زیرا میزان صرفه جویی در کشت گلخانه‌ای بسیار بالا‌تر است. معاون اول رییس جمهور با تاکید بر لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و صنایع مرتبط با بخش کشاورزی گفت: با راه اندازی این صنایع به ماندگاری مردم در روستا‌ها کمک می‌شود. جهانگیری با اشاره به تراز تجاری بخش کشاورزی در سال ۹۲ گفت: میزان صادرات و واردات مربوط به بخش کشاورزی در سال ۹۲ منفی ۸ میلیارد دلار بود که این رقم امسال به بیش از ۳ میلیارد دلار رسیده است و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند. وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از خام فروشی در همه بخش‌ها خاطرنشان کرد: باید به دنبال ارزش افزوده باشیم و در بخش کشاورزی نیز باید صنایع تبدیلی و فراوری محصولات کشاورزی ایجاد کنیم.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه