English

ناسا روستاهای آفریقا را به فضا وصل می‌کند

ناسا، سازمان فضایی آمریکا، مرکزی را در کشور نیجر تاسیس کرده‌ است که از داده‌های ماهواره‌ها برای امنیت غذایی و همین طور مدیریت بهتر بلایای طبیعی استفاده می‌کند.

ناسا روستاهای آفریقا را به فضا وصل می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، این طرح کشورهای بورکینافاسو، غنا، سنگال و نیجر را پوشش می‌دهد. اداره مستقر در نیجر یکی از چهار مرکزی است که توسط ناسا و سازمان توسعه بین‌المللی ایالات متحده ‌در سطح جهان راه‌اندازی شده است.

دن اروین، مدیر این پروژه، می‌گوید که این طراحی بر اساس نیازهای منطقه‌ای انجام شده است. او عقیده دارد که این طرح فضا را به روستاها وصل می‌کند. بررسی و تحقیق در این منطقه از دو سال پیش شروع شده و ناسا به این نتیجه رسیده است که کشورهای منطقه دسترسی به اطلاعات لازم و مفید برای پیشرفت کشاورزی ندارند و اگر هم داشته باشند از آن استفاده نمی‌کنند.

به گفته دن اروین، این نوار که به نام «ساحل» است، یکی از آسیب‌پذیرترین نقاط جهان در برابر تغییرات اقلیمی قلمداد می‌شود. بالا رفتن دمای کره زمین و کم شدن میزان بارندگی باعثضعیف شدن زمین‌های کشاورزی و وقفه در جریان تولید محصولات کشاورزی شده که نتیجه آن گسترش بیشتر گرسنگی و سوء تغذیه است.

منطقه ساحل در آفریقا

منطقه ساحل، نواری است که از شرق تا غرب قاره آفریقا امتداد دارد و میان صحرای بزرگ آفریقا و ساوانای سودان واقع شده است.

مسئول بخش غذای سازمان ملل متحد، ماتئو تاکرت، می‌گوید که تمام زندگی در این بخش از آفریقا به چند غله مانند ارزن و ذرت خوشه‌ای بسته است.

این مقام سازمان ملل می‌گوید: «رویش این غلات بستگی مستقیم به میزان بارندگی دارد. بنابراین داشتن اطلاعات ماهواره‌ای برای پیش‌بینی درست وضع هوا در این منطقه کلیدی است».

کشاورزان منطقه می‌گویند که دیگر قادر به پیش‌بینی وضع هوا از طریق روش‌های سنتی که نسل‌ها آن را سینه به سینه حفظ کرده بودند، نیستند چراکه تغییرات سریع اقلیمی، تمام معادله‌های سنتی را به‌هم زده است.

اکلس دپرز، مدیر بخش کمک‌های سازمان ملل متحد، عقیده دارد که احتیاج مبرم و عاجلی برای پیوند زدن به نیازهای مردم در آفریقا وجود دارد.

قرار است این پروژه تازه با استفاده از فناوری‌های ماهواره‌ای مکان و زمان خشکی‌های آینده را پیش‌بینی کند و با طراحی نقشه‌ای، مکان‌های حاصلخیز را به کشاورزان بشناساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه