English

وزیر ارتباطات خبرداد؛

۵۰ درصد گوشی‌های وارداتی در سیستم مخابراتی فعال نشده‌اند

محمد جواد آذری جهرمی از احتمال احتکار بزرگ در حوزه گوشی‌های همراه خبر داد.

50 درصد گوشی‌های وارداتی در سیستم مخابراتی فعال نشده‌اند

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در کمیسیون صنایع مجلس حاضر شد.

وی پس از پایان این جلسه در جمع خبرنگاران در ارتباط با بررسی وضعیت گوشی های وارد شده عنوان کرد: با توجه به رابطه مستقیم قیمت گوشی با ارز، ورود صدهزار گوشی توقیف شده می‌تواند تأثیر خوبی روی بازار داشته باشد و در این خصوص در حال بررسی هستیم.

جهرمی ادامه داد: تعاملات لازم در خصوص گوشی های توقیف شده بین قوه قضائیه و مدیریت اجرایی کشور انجام شده است.

وزیر ارتباطات بیان کرد: وزارت ارتباطات نقش هماهنگ کننده را در این بین داد ولی باید نظارت بیشتر در خصوص احتکار گوشی‌های وارد شده به کشور انجام شود.

وی خبر داد: آمار نشان می‌دهد ا ابتدای سال تا به امروز 50 درصد گوشی‌های تلفن همراه وارد شده، فعال نشده‌اند و این موضوع احتمال احتکار را در بازار بالا می‌برد.

وزیر ارتباطات با اشاره به شکست طرح قبلی برای مقابله با احتکار گوشی همراه در بازار خاظرنشان کرد: پیشنهاداتی در این خصوص مطرح شد که گوشی هایی که در یک بازه زمانی مشخص در سیستم های مخابراتی فعال نمی شوند، به طور کامل غیرفعال شوند که این پیشنهاد عملیاتی نبود، زیرا سودجویان با انداختن یک سیم کارت در تلفن، آن را فعال کرده و باز هم در انبارها احتکار می کردند.

آذری جهرمی با اشاره به مشخص شدن تکلیف تخصیص نوع ارز به تلفن همراه اظهار داشت: انتظار می رود با این تعیین تکلیف و البته تثبیت نرخ ارز در روزهای آتی شاهد تثبیت قیمت تلفن همراه در بازار باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه