English

چین صاحب بزرگ ترین هواپیمای دنیا می شود

چین در نظر دارد با همکاری اوکراین که زمانی غول هواپیماسازی دنیا بود بزرگترین هواپیمای دنیا را بسازد.

چین صاحب بزرگ ترین هواپیمای دنیا می شود

به گزارش خبرگزاری موج، شرکت اوکراینی «آنتونوف» یکی از بزرگ ترین شرکت های هواپیماسازی در دوران حاکمیت شوروی سابق بود که حالا دیگر شکوه گذشته را ندارد. حالا اما خبر می رسد که با همکاری چین و اوکراین بزرگترین هواپیمای جهان ساخته می شود.

آنتونوف به ساخت هواپیماهای غول پیکر شهرت دارد. این شرکت در دهه ۸۰ میلادی بزرگ ترین هواپیمای جهان را کهAn - ۲۲۵ Mriyaنام داشت طراحی کرد و ساخت. به این هواپیما که تنها یک فروند از آن هم اکنون به کار گرفته می شود «رؤیا» هم می گویند.

از این هواپیما برای حمل سازه های غول پیکر نظیر پره توربینها تا ماشین آلات بزرگ نفتی استفاده می شود. حالا چین وارد عمل شده و در نظر دارد تا رکورد بزرگترین هواپیمای دنیا را به نام خود بزند.

در واقع هواپیمایی که چین می خواهد نسخه دومAn - ۲۲۵ Mriyaاست که بر اساس توافقنامه اخیر پکن و کیف ساخته می شود.

این هواپیما در مقایسه با نمونه اول طولانی تر بوده و دارای دو موتور اضافی است. کف این هواپیما در مقایسه با نمونه قبلی تقویت شده است. همچنین بالها بزرگتر بوده و دم هواپیما نیز بزرگ تر شده است.

تمامی این تغییرات عمده به معنای آن است که بزرگ ترین هواپیمای آتی دنیا قابلیت حمل تا ۷۰۰ تن را خواهد داشت که ۲۰۰ تن بیشتر از بوئینگ ۷۴۷ و ۵۰ تن بیشتر از ایرباسAN۳۸۰–۸۰۰Fبه عنوان بزرگ ترین هواپیمای مسافربری حال حاضر دنیا و دومین هواپیمای غول پیکر جهان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه