English

از یک دبستان در راستای اجرای طرح ترسیب کربن بهره‌برداری شد

همزمان با آخرین روز از هفته دولت مدرسه ابتدایی دو کلاسه در روستای ماهور میلاتی شهرستان ممسنی با هدف اجرای طرح ترسیب کربن به بهره برداری رسید.

از یک دبستان در راستای اجرای طرح ترسیب کربن بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری موج، این مدرسه ابتدایی با پیگیری‌های پروژه بین‌المللی ترسیب کربن در فضایی به وسعت ۸۰ متر مربع و اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال و با همکاری یکی از خیرین مدرسه ساز در کمتر از شش ماه در روستای «مورکرد» منطقه ماهور میلاتی و با همیاری اهالی منطقه ساخته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در مراسم بهره‌برداری از این پروژه، گفت: بهره برداری از این آموزشگاه در راستای اهداف اجرای طرح ترسیب کربن در محرومیت زدایی، افزایش سطح آگاهی‌های عمومی، ترویج فرهنگ منابع طبیعی و نیز احیای مناطق بیابانی و تخریب شده انجام شده است.

مهرزاد بوستانی گفت: امیدواریم با اجرای فاز نخست طرح ترسیب کربن در این شهرستان و تخصیص اعتبارات لازم، همکاری و مشارکت مردم خصوصا بهره برداران، مجریان و دامداران، شاهد بازده بسیار خوبی باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه پروژه بین‌المللی ترسیب کربن طرح بسیار خوبی برای توسعه روستاهای محروم استان به شمار می‌رود و در این راستا نیز برنامه‌های خوبی برای توانمندسازی روستاییان این منطقه در حال انجام است.

وی ایجاد اقتصاد در روستا از محل کارآفرینی و تسهیلات ارزان‌ قیمت را از دیگر اهداف این طرح عنوان و اضافه کرد: در این پروژه مشکلات روستاییان در اولویت است و برای این هدف نیز برنامه‌ریزی‌هایی در راستای ایجاد مشاغل پایدار و تغییر معیشت مردم از طریق توانمند سازی جوامع محلی و تعامل با سازمان فنی و حرفه ای استان انجام شده است.

بوستانی ابراز امیدواری کرد که با حمایت همه جانبه مسوولان و دستگاه‌های دولتی به‌ویژه استانداری، سازمان برنامه و بودجه و سازمان جنگل‌ها شاهد گسترش و تعمیم این طرح در روستاها و دیگر نقاط محروم استان فارس باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی فارس افزایش مشارکت مردمی در حفاظت از عرصه‌های ملی به منظور ایجاد انگیزه و تغییر معیشت بهره‌برداران محلی در افزایش پوشش گیاهی مناطق بیابانی و حفاظت از عرصه‌های ملی را مهترین اهداف طرح بین المللی ترسیب کربن عنوان کرد.

بوستانی اضافه کرد: اجرای برنامه‌های احیایی و اصلاحی مناسب در مراتع، پیگیری لازم جهت بازاریابی محصولات تولیدی در محدوده طرح، تهیه و اجرای برنامه‌های مشارکتی توسعه روستایی و برنامه مدیریت حوزه، تشکیل و تقویت تعاونی توسعه پایدار روستایی در منطقه طرح و ارائه آموزش و پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح‌های خرد مشاغل خانگی در روستاهای هدف طرح ترسیب کربن در استان، از برنامه‌های آتی این پروژه خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه