English

برای توسعه صادرات غیر نفتی از ترکیه الگو بگیریم / عوارض سنگین مانعی برای توسعه صادرات

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: پرداخت نشدن تسهیلات ارزان قیمت به بازرگانان، نبود پشتوانه های صادراتی، و سیاه نمایی از کشور عراق از دلایل افت صادرات به کشور عراق است.

برای توسعه صادرات غیر نفتی از ترکیه الگو بگیریم / عوارض سنگین مانعی برای توسعه صادرات

به گزارش خبرگزاری موج از خوزستان، سید احمد حسینی فر در نشست هم اندیشی مسئولان بخش دولتی و خصوصی با موضوع بررسی مشکلات مرز شلمچه، که در سالن جلسات اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم در صادرات کالاهای غیر نفتی به توسعه برسیم باید از کشور ترکیه الگو گرفت و زمینه را برای صادرات هموار کرد.

وی اعمال عوارض برای صادرات یونجه را نمونه ای از موانع توسعه صادرات در مرز شلمچه دانست و گفت: باید به استان خوزستان اجازه کشت یونجه داده شود. اعمال عوارض۴۰۰ تومانی برای هر کیلو یونجه و استفاده نکردن از آب برای کشت و صادرات، هم مانع سبز شدن زمین های زراعی شده و هم جلوی توسعه صادرات را گرفته است.

حسینی فر بیان کرد: چرا باید از قاره های دیگر یونجه به حوزه خلیج فارس صادر شود در صورتی که امکان کشت و صادرات در کشور فراهم است و می طلبد تمهیدات ویژه ای در امر عوارض محصولاتی همچون یونجه اتخاذ شود.

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر اشاره ای به برخی دیگر از مشکلات صادرات به عراق پرداخت و اظهار کرد: پرداخت نشدن تسهیلات ارزان قیمت به بازرگانان، نبود پشتوانه های صادراتی، و سیاه نمایی از کشور عراق از دیگر دلایل افت صادرات به کشور عراق است.

وی با بیان اینکه از توسعه کالاهای غیر نفتی غافل بوده ایم، افزود: در مرز شلمچه مشکلاتی در بحثساختار و زیر ساخت وجود دارد و باید پذیرفت که پول های ملی هدر رفته اما کاری انجام نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه