English

رفع تصرف سه هزار و ۷۲۱ هکتار اراضی ملی در خوزستان

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: سه هزار و ۷۲۱ هکتار اراضی ملی به ارزش۳۰ هزار میلیارد ریال در سال گذشته به بیت المال برگشت داده شد.

رفع تصرف سه هزار و ۷۲۱ هکتار اراضی ملی در خوزستان
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، علی دهقانی بیان کرد: طی سال گذشته همچنین ۴۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی تغییر کاربری شده، در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی زارعی و باغ، به وضع سابق بازگشت و با اقدامات پیشگیرانه نیز از تغییر کاربری چهار هزار و ۳۳۳ هکتار از این اراضی جلوگیری شد.

وی گفت: اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) مهم‌ترین اقدام در صیانت از اراضی و پیشگیری از تصرفات غیرقانونی است.

دهقانی خواستار معرفی مزایای صدور اسناد رسمی توسط دهیاران و بخشداران به مردم شد و افزود: خانه‌های برخی روستاهای استان از جمله روستای بنواز اندیمشک پس از ۶۰ سال تثبیت مالکیت و صاحب سند شد.

وی گفت: ۶۰۰ واحد در روستای دونه شهرستان امیدیه نیز در دست اقدام است که این موضوع به ارتقای هویت روستاها، جذب سرمایه‌گذار و توسعه آن‌ها نیز کمک می‌کند.

رییس کل دادگستری خوزستان اظهار کرد: تاکنون ۹۴۷ هزار هکتار از اراضی زراعی معادل ۶۴ درصد کل اراضی هدف که مستعد تغییر کاربری بودند، تثبیت مالکیت شده است.

دهقانی تصریح کرد: پایش تصویری ماهواره‌ای اراضی، افزایش گشت‌زنی، نظارت‌ها و بازرسی‌های میدانی به ویژه در زمین‌هایی که احتمال تصرف و یا تغییر کاربری وجود دارد، ضروری است.

رییس کل دادگستری خوزستان با اشاره به راه‌اندازی شعب ویژه تجدیدنظر در رسیدگی به پرونده‌های حقوق بیت‌المال به ویژه در ایام تعطیلات نوروز، گفت: دستگاه قضایی اجازه نخواهد داد افرادی سودجو با سندسازی و یا

دهقانی افزود: نظارت مستمر مدیران و نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی بر اموال و نیز پرونده‌های قضایی خود در مراجع اداری و قضایی، بسیار اهمیت دارد و به تسریع مطالبات قانونی آن‌ها کمک می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه