English

دزفول میزبان نمایشگاه هوایی راهیان نور است

بیست‌ودومین نمایشگاه هوایی راهیان نور پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول برای به نمایش گذاشتن بخشی از توان نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گشایش یافت.

دزفول میزبان نمایشگاه هوایی راهیان نور است
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، نمایشگاه بزرگ هوایی راهیان نور در پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول تا ۲۲ اسفندماه میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود؛ این نمایشگاه در حوزه‌های توانمندی و تجهیزات نیروی هوایی، پرواز جنگنده‌ها بر فراز نمایشگاه، بازآماد و تعمیرات هواپیما و همچنین بخش فرهنگی در حال برگزاری است.

از جمله هواپیماها، پهپادها و موشک‌های ارائه شده در این نمایشگاه می‌توان به هواپیماهای F۱۴ ، F۴ ،F۵ ، PC-۷ ، F۷ ، MIG-۲۹ ، SU-۲۴ ، نفربر آبی‌خاکی BTR ، موشک‌های ستار و سجیل و زوبین و پهپادهای آرش و کمان۱۲ اشاره کرد.

نمایشگاه هوایی راهیان نور دزفول شامل غرفه تجهیزات هوایی، نظامی، موشکی، پهپادی و همچنین غرفه های فرهنگی و هنری است و در حاشیه آن جنگنده های شکاری نیروی هوایی در ۲ نوبت صبح و عصر به انجام پرواز نمایشی می پردازند.

نمایشگاه هوایی راهیان نور نیروی هوایی از جمله جاذبه های گردشگری دوران دفاع مقدس در استان خوزستان است که هر سال مورد استقبال گسترده کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

پایگاه چهارم شکاری دزفول با اجرای یک هزار و ۵۱۵ سورتی پرواز برون مرزی در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در بمباران مواضع دشمن بعثی و پشتیبانی از رزمندگان داشت.

دزفول در شمال استان خوزستان در دوران دفاع مقدس مورد اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد ، ۴۸۹ بمب و راکت و پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ دشمن قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه