English

حضور ۳ هزار نفری خادمان در راهیان نور امسال

مسئول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور کشور از حضور ۳ هزار نفری خادمان در راهیان نور امسال خبر داد.

حضور ۳ هزار نفری خادمان در راهیان نور امسال
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، محمد حاجی رحیمی با حضور در زیارتگاه شهدای هویزه ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای کربلای ایران به بررسی وضعیت خادمی زیارتگاه پرداخت و گفت: اعزام خادمان از ۲۱ بهمن در چهار دوره برای برادران و پنج دوره برای خواهران آغاز شده است، تمام یادمان‌های دفاع مقدس جنوب به اضافه یادمان شهدای شرهانی استان ایلام تحت پوشش کمیته خادمین قرار گرفته و تاکنون دو مرحله اعزام انجام شده است.

حاجی رحیمی افزود: سقف اعزام مجموع خدام در بازه زمانی ۲۱ بهمن تا ۲۱ اسفند را حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر پیش بینی کرده‌ایم، اما به دلیل تقارن راهیان نور با ایام انتخابات در یکی از بازه‌ها دچار افت شدیم و نتوانستیم پیش بینی را محقق کنیم، اما ۳ هزار خادم یادمانی را ب i طور حتم خواهیم داشت.

مسئول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور کشور با توجه به برگزاری دوره‌های خادمان نخبه دانش آموزی، گفت: امسال برای اولین بار دوره‌های خادمان نخبه دانش آموزی دختران را از آبان و به مدت ۴۰ روز برگزار کردیم و اول بهمن نیز دوره‌های پسران را برگزار کردیم که در مجموع می‌توان گفت امسال پنج ماه مستمر در راهیان نور جنوب فعال بودیم و در یادمان‌هایی که زائران حضور می‌یافتند، زائر داشتیم.

حاجی رحیمی درباره توجه به تکریم زائران توسط خدام نیز اظهار داشت: زائران، مهمان شهدا هستند، بنابراین در دوره‌های آموزشی مسئولان خدام بر تکریم، استقبال و بدرقه زائران تأکید ویژه داشته ایم و معتقدیم نتیجه و خروجی این تکریم باید خوب کردن حال زائران باشد.

وی درباره جزئیات طرح «ساکنان نور» که پیش‌تر مطرح شده بود هم گفت: پیش بینی کرده ایم که دوره ۱۰ روزه آموزشی-تربیتی ساکنان نور را بعد از اتمام عملیات راهیان نور در یادمان‌های منتخب برگزار کنیم. به این صورت که از ۲۲ اسفند تا ۲ فروردین یک اعتکاف ۱۰ روزه برای سرشبکه‌های خادمان در برخی یادمان‌های نزدیک شهر مثل شلمچه، فتح المبین و اروند که احتمالا در ماه مبارک رمضان نیز زائرانی دارند، برگزار می‌کنیم.

مسئول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور کشور اضافه کرد: البته هنوز مخاطبان دوره را قطعی نکرده ایم، چون این طرح با کمک آنها محقق می‌شود چنانچه به نتیجه برسیم هم دوره تربیتی برای خدام است و هم فرصت خدمت به زائرانی که معمولا در شب‌های ماه مبارک، مهمان یادمان‌ها می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه