English

طی سه ماه آینده؛

۱۰۰ واحد از طرح ساخت مسکن جابه‌جایی کوی منبع آب اهواز آماده میشود

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ۱۰۰ واحد مسکونی از طرح ساخت مسکن برای جابجایی اهالی کوی منبع آب اهواز تا ۳ ماه آینده آماده می‌شوند.

۱۰۰ واحد از طرح ساخت مسکن جابه‌جایی کوی منبع آب اهواز آماده میشود

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، محمد آئینی ظهر امروز پنجشنبه در گفتگویی رسانه‌ای با اشاره به ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهرها، گفت: براساس آنچه در سند ملی بازآفرینی شهری آمده است، محله‌هایی مانند کوی منبع آب اهواز که روی لایه‌های رانشی قرار دارند و هرازگاهی دچار ریزش و پرتاب سنگ‌های بزرگ می‌شوند و زیست انسانی در آن‌ها امکانپذیر نیست و خطرساز است، برنامه جا به جایی برای آن‌ها تدوین و ابلاغ شده است.

وی افزود: با توجه به تجارب قبلی، یکی از روش‌های مناسب و منحصر به فرد به کار گرفته شده برای منبع آب اهواز، اختصاص ۲۵ هکتار زمین برای ساخت واحدهای مسکونی ایمن و جابه جایی ساکنان این منطقه است.

آئینی با بیان اینکه منابع مالی برای ساخت واحدهای مسکونی از طریق مشارکت با بخش خصوصی تأمین شده است، ادامه داد: در حال حاضر عملیات ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مجموع ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه آنچه سهم دولت بوده است، در مجموع حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: به منظور تسریع در سرعت اجرای این طرح، مقرر شد ۱۰۰ واحد آن تا ۳ ماه آینده آماده شوند.

وی عنوان کرد: با همکاری و همراهی مجموعه استانداری خوزستان و به ویژه معاونت امور عمرانی، دستگاه‌های خدمات رسان پای کار هستند و تجهیز کارگاه‌ها برای راه اندازی شبکه برق، تیرهای چراغ برق، شبکه آب، شبکه فاضلاب و سایر زیرساخت‌ها انجام شده است.

آئینی در خصوص وضعیت نامطلوب آسفالت خیابان‌ها و معابر در نقاط مختلف استان، گفت: خوزستان جزو اولویت‌های کار است و قیر رایگان بر اساس قانون بودجه برای کمک به شهرداری‌ها از ۲ منبع تأمین می‌شود که یکی از این منابع وزارت کشور و سازمان شهرداری است که در قانون درصد قابل توجهی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است و شهرهای بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت می‌توانند آن را توزیع کنند.

وی افزود: در بخش بافت فرسوده و مناطق هدف بازآفرینی، سهمیه قیر البته به میزان محدود در نظر گرفته شده است و در طول ۲ سال اخیر بیشترین سهمیه قیر برای استان خوزستان بود است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه