English

وزیر کشور:

یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از مرزهای خوزستان عازم کربلا شده‌اند

وزیر کشور گفت: از مجموع کل زائران راهپیمایی اربعین حسینی، حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار زائر مربوط به ۲ مرز چذابه و شلمچه است که تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار زائر از این مرزها به کشور بازگشته است .

یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از مرزهای خوزستان عازم کربلا شده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، احمد وحیدی روز سه‌شنبه با حضور در پایانه مرزی شلمچه و بررسی روند بازگشت زوار حسینی از کربلا در جمع خبرنگاران اظهارکرد: از ابتدای ماه صفر تاکنون نزدیک به سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برای زیارت اربعین حسینی از مرزهای ایران خارج شده‌ و بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به کشور برگشته‌اند.

وی ضمن قدردانی از اقدامات استانداران استان‌های مرزی، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و موکب‌داران در راستای فراهم کردن تمهیدات لازم برای خدمت‌رسانی به زوار گفت: تاکنون نظر زائران در سفر امسال رضایتبخش بوده و در گفتگو با زائران در مسیر برگشت واکنش مثبتی دریافت کردیم.

وزیر کشور یادآور شد: بپیش بینی شده برای خدمت‌رسانی به بازگشت زوار تعدادی از مواکب تا سی‌ام ماه صفر در مرزها بمانند.

وی با بیان اینکه در مرز شلمچه هشت رام قطار برای بازگشت زائران فراهم شده است بیان کرد: اتوبوس‌ به تعداد قابل توجهی در مرز مستقر شده و در آبادان و اهواز نیز پرواز برای بازگشت زائرانی که تمایل به استفاده از خطوط هوایی دارند تدارک دیده شده است.

وحیدی بیان کرد: پیش بینی می‌شود بخش عمده زائران اربعین حسینی تا جمعه به کشور بازگردند اما احتمالا زائرانی هستند که بازگشت خود را به تعویق بیندازند برای همین نیز تمهیداتی تدارک دیده شده است.

وی توصیه کرد: زائرانی که با ماشین شخصی به مرزها مراجعه کرده‌اند، برای جابجایی عجله نداشته و حتما استراحت کافی را در برنامه سفر خود پیش بینی کنند تا پس از رفع خستگی به مسیر ادامه دهند.

وزیر کشور سه‌شنبه از طریق فرودگاه آبادان وارد استان خوزستان شد و با بالگرد به شلمچه رفت.

وحیدی پس از حضور در گذرگاه مرزی شلمچه آخرین وضعیت بازگشت زایران اربعین را مورد بررسی قرار داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه