English

استاندار خوزستان:

همه زائران پاکستانی راهی کربلا شدند

استاندار خوزستان گفت: مشکلات تردد بعضی زائران پاکستانی در مرز چذابه حل شده و همه آنها به زیارت عتبات عالیات مشرف شده اند.

همه زائران پاکستانی راهی کربلا شدند

به گزارش خبرگزاری موج‌ خوزستان، علی اکبر حسینی محراب در جلسه بررسی روند تردد و جابجایی زائران از پایانه‌های مرزی که در حاشیه بازدید وزیر زاه و شهرسازی از پایانه مرزی چذابه برگزار شد، اظهار کرد: تمام اقداماتی که انجام شده برای آن است که همه هموطنان، مهمانان شبه قاره، از کشور افغانستان و سایر کشورها بتوانند به راحتی به زیارت امام حسین (ع) بروند.

وی افزود: تلاش وزیر راه و شهرسازی بر این بود که زیرساخت‌های جاده‌های منتهی به مرز و سایر جاده‌ها به گونه‌ای شکل بگیرد که مردم بتوانند به راحتی از آن استفاده بکنند.

حسینی محراب بیان کرد: آزادمردان دشت آزادگان دریادلانی هستند و فضیلت‌هایی دارند که این روزها در سفره‌هایشان شاهد آن هستیم.

وی تصریح کرد: زائران اباعبدالله الحسین تاکنون سهل و روان رفته‌اند و موقع بازگشت هم این گونه خواهد بود؛ تاکنون در این سوی مرز هیچ مشکل خاصی نبوده به جز دو حادثه کوچک که تلفات نداشته است.

استاندار خوزستان ادامه داد: تنها در خصوص اتباع مسئله وجود داشته که با کمک همه مسئولان از جمله وزارت خارجه، وزیر کشور، مسئول ستاد اربعین، مرزبانی، اطلاعات فراجا و دیگر دستگاه‌ها حرکت زائران پاکستانی که بعضاً مشکلاتی از نظر گذرنامه و ویزا داشته اند برطرف شده و الحمدالله همه در حال رفتن به کربلای معلی هستند و بقیه آنها که ماندند مشکلشان حل خواهد شد.

حسینی محراب گفت: امسال که از زائران در خصوص امکانات سوال می‌شد مرز چذابه را نسبت به گذشته بهتر می‌دانستند و ان شاءلله روز به روز بهتر خواهد شد.

وی بیان کرد: کارهای پل سابله حمیدیه در حال انجام است، پل سوسنگرد نیز نیاز به کار دارد و دو پل فلزی بستان که از زمان جنگ ساخته شده و اکنون توانایی عبور این همه کامیون و تریلی را ندارد باید جدید شود همچنین مساعدت وزیر راه و شهرسازی برای روکش جاده طریق الحسین که یک جاده ماندگار است و زحمات زیادی برای تعویض آن کشیده شده است را لازم داریم تا حدود ۱۴ کیلومتر باقیمانده این مسیر نیز چهار بانده شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: جاده فرعی وجود داشت که شورای شهر و موکبداران آن منطقه گفته‌اند ایجاد این مسیر ۴۰ کیلومتر راه آنها را به چذابه نزدیک‌تر می‌کند که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به این مسئله اقدام کرده که این راه روستایی رفیع و روستاهای اطراف آن را پوشش می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه