English

تولیت آستان قدس رضوی:

آموزه‌های قرآن کریم راه برون رفت از مشکلات است

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: قرآن تأثیر فوق العاده‎ای بر مخاطبان دارد و بسیاری افراد گاهی به یک باره با شنیدن یک آیه از آن دگرگون شده و مسیر زندگی آنان متحول شده و راه هدایت را در پیش گرفته اند.

آموزه‌های قرآن کریم راه برون رفت از مشکلات است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی؛ تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی اظهار داشت: انسان‌ معاصر محتاج تعلیمات و آموزه‌های قرآن کریم است و راه برون رفت و نجات از بسیاری از مشکلات بازگشت به آموزه‌های این کتاب مقدس است.

حجت الاسلام مروی این سخنان را در دیدار با دختران نوجوان حافظ قرآن کریم مشهد ابراز داشت و در ادامه گفت: قرآن تأثیر فوق العاده‎ای بر مخاطبان دارد و بسیاری افراد گاهی به یک باره با شنیدن یک آیه از آن دگرگون شده و مسیر زندگی آنان متحول شده و راه هدایت را در پیش گرفته اند.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین متذکر شد: تأکید بر اهمیت تدبر، تفکر و تأمل در آیات قرآن در کنار حفظ و قرائت آن داریم و مقوله حفظ و تلاوت قرآن بسیار با اهمیت و ارزشمند بوده و موجب برکت و نورانیت جان انسان است.

وی اضافه کرد: اما نباید تنها به تلاوت و حفظ قرآن بسنده کرد و هرکسی باید در حد خود به آموزه‌های قرآن نیز عمل کند و هیچ چیز مهمتر، مقدس‌تر و هدایتگرتر از قرآن نیست و قرآن سبب هدایت و دوری انسان از پلیدی‌ها می‌شود و قاریان و حافظان قرآن باید بیش از هرکسی عامل به قرآن باشند.

حجت الاسلام مروی در خاتمه تصریح کرد: دنیای مادی ظرفیت نشان دادن صورت حقیقی قرآن را در خود ندارد، از این رو در روز قیامت تمثال حقیقی قرآن متجلی می‌شود و از آنان که معارف قرآنی را درک و عمل کرده‌اند، شفاعت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه