English

معاون اداره کل راهداری خراسان رضوی:

هیات وزیران مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری را صادر کرد

معاون اداره کل راهداری خراسان رضوی بیان کرد: امیدواریم که حداقل واردات تعدادی از اتوبوس‌های بین شهری یاد شده در ایام سفر‌های اربعین عملی شود تا کمبود ناوگان مسافری جاده‌ای در موسم سفر‌های اربعین جبران شود.

هیات وزیران مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا صحراگرد؛ معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اظهارداشت: امسال هیات وزیران مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری با عمر زیر پنج سال را صادر کرده که سهم خراسان رضوی از این تعداد ۱۵۷ دستگاه است.

صحراگرد در ادامه گفت: در حال حاضر تعدادی ازصدور مجوز واردات ۱۵۷ دستگاه اتوبوس برای خراسان رضوی شرکت‌ها و سرمایه گذاران توانمند در حوزه حمل و نقل استان که دارای کارت بازرگانی هستند برای واردات معرفی شده اند.

معاون اداره کل راهداری خراسان رضوی افزود: هم اکنون قیمت اتوبوس‌های موجود در بازار آزاد به ۱۷۰ میلیارد ریال نیز می‌رسد، اما واردات اتوبوس‌های یاد شده که از (برند) نشان‌های تجاری متنوع اروپایی هستند بین ۸۰ تا ۱۴۰ میلیارد ریال است لذا واردات این ناوگان با سازوکار کنونی کاملا به صرفه است.

وی همچنین اضافه کرد: طی ۲ سال گذشته ۲۰ هزار دستگاه کامیون به کشور وارد شده است و همانطور که واردات کامیون به کشور موجب چابکی حمل و نقل بار جاده‌ای شد، واردات این تعداد اتوبوس هر چند کم است، اما می‌تواند تحول حمل و نقل مسافر در استان را موجب شود.

 صحرا گرد تاکید کرد: امیدواریم که حداقل واردات تعدادی از اتوبوس‌های بین شهری یاد شده در ایام سفر‌های اربعین عملی شود تا کمبود ناوگان مسافری جاده‌ای در موسم سفر‌های اربعین جبران شود.

 شایان ذکر است که: در حال حاضر استان ۶۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی با امکان تردد در مسیر مشهد- تهران و یا مشهد –مهران دارد و برای خدمت رسانی در ایام اربعین با کمبود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه هستیم.

همچنین مطابق آمار راهداری از صدور کارت هوشمند ناوگان، خراسان رضوی هزار و ۵۶۳ دستگاه ناوگان اتوبوس فعال دارد که هزار و ۳۰۰ دستگاه از این تعداد در مسیر‌های برون شهری و بقیه به عنوان سرویس کارخانه‌ها و ادارات فعالیت می‌کنند.

مطابق آمار راهداری از صدور کارت هوشمند ناوگان، خراسان رضوی هزار و ۵۶۳ دستگاه ناوگان اتوبوس فعال دارد که هزار و ۳۰۰ دستگاه از این تعداد در مسیر‌های برون شهری و بقیه به عنوان سرویس کارخانه‌ها و ادارات فعالیت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه