English

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش وپرورش:

هنرستان‌ها موتور اقتصاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی کشور هستند

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش وپرورش بیان کرد: هنرستان‌ها باید محلی برای عرضه تولیدات در کشور شود و نیازهای کشور را با استفاده از ظرفیت هنرستان‌ها بر طرف کنیم و بالغ بر یک میلیون هنر جو در هنرستان های کشور در ۴ زمینه خدمات، صنعت و کشاورزی و هنر تحصیل می‌کنند.

هنرستان‌ها موتور اقتصاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی کشور هستند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عباس بیات؛ مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش وپرورش عنوان کرد: نگاه من به شما مشاوران ستاد است و با توجه به اینکه موضوع آموزش فنی و حرفه ای بسیار گسترده و مهم است و با همه وزارتخانه‌های کشور در ارتباط هستیم به تعداد شغل‌های جامعه فکر، طراحی و برنامه ریزی نیاز داریم.

بیات این سخنان را در اجلاس مدیران هنرستان های فنی حرفه ای و کار دانش کشاورزی سراسر کشور درمشهد ابرازداشت و ادامه داد: حوزه کشاورزی اولویت راهبردی دفتر وزارت اموزش وپرورش است و به دنبال ارتقای آن هستیم و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش وپرورش افزود: حمایت‌های مالی و اعتباری وزارت در حوزه هنرستان‌های کشاورزی بسیار ملموس است و در نمایشگاه الف  پر بازدید ترین غرفه، غرفه هنرستان‌های کشاورزی و دستاوردهای این حوزه بود و وزیر کشاورزی برای بازدید از این غرفه در نمایشگاه حضور پیدا کردند.

وی در ادامه اضافه کرد: مدیران هنرستان ها باید با استفاده از توانمندی‌های هنرستان خود چالش‌های آموزشگاه را برطرف کنند و نباید نگاه به ستاد داشته باشند بلکه نگاه راهبردیشان باید استفاده از ظرفیت‌های هنرستان و دغدغه مندیشان مرتفع کردن خلع‌های موجود باشد.

بیات متذکرشد: هنرستان‌ها موتور اقتصاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور هستند و باید همه دستگاه‌ها برای هنرستان‌ها وقت بگذارند و از آنها حمایت کنند و سرمایه‌گذاری بلند مدت، سرمایه‌گذاری در هنرستان ها است تا اقتصاد مردمی شود زیرا کسی که از ۱۸ سالگی اشتغال داشته باشد می‌تواند زودتر تشکیل زندگی دهد و از افزایش سن ازدواج جلوگیری می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش وپرورش یادآورشد: هنرستان‌ها باید محلی برای عرضه تولیدات در کشور شود و نیازهای کشور را با استفاده از ظرفیت هنرستان‌ها بر طرف کنیم و بالغ بر یک میلیون هنر جو در هنرستان های کشور در ۴ زمینه خدمات، صنعت و کشاورزی و هنر تحصیل می‌کنند.

بیات خاطرنشان کرد: در سطح کشور ۶۷۹ هنرستان رشته کشاورزی را آموزش می‌دهند و ۳۴ هزار هنر جو در این رشته داریم که بیشترین هنرجوی کشاورزی کشور در خراسان رضوی با حدود ۶ هزار دانش آموز است و که در شاخه‌های زراعی،دامی، باغی، ماشین های کشاورزی و صنایع غذایی  وکشاورزی تحصیل می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه