English

مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای خراسان رضوی:

شناسایی ۶۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی

مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: باید مردم نسبت به تخلفات آبی آگاه باشند و یکی از اتفاقات خوب در مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، ورود کشاورزان به این حوزه بوده است.

شناسایی ۶۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، کاظم جم؛ مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای خراسان رضوی در خبری اطلاع داد: شش هزار و ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی شناسایی شده است.

جم همچنین تاکید کرد: امسال خشک‌ترین سال را در طی ۵۰ سال گذشته تجربه می‌کنیم و اگر کمک و همکاری مردم نباشد، روز‌های سخت تری را در پیش خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: امسال ۹۹ میلیمتر و در سال گذشته، ۱۴۷ میلیمتر و متاسفانه وضعیت سد‌های استان نیز مناسب نیست و ذخیره آبی ۳۵ سد موجود در خراسان رضوی، امسال فقط ۱۱ درصد است.

مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای خراسان رضوی اظهارداشت: ۸۳ درصد آب در بخش کشاورزی، ۱۳ درصد برای مصرف آب شرب و سه درصد نیز در حوزه خدمات صرف می‌شود.

جم ابرازداشت: باید مردم را نسبت به تخلفات آبی آگاه کنیم و یکی از اتفاقات خوب در مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، ورود کشاورزان به این حوزه بوده که بر همین اساس، ۲۷ تشکل مشارکتی با کشاورزان در خراسان رضوی شکل گرفته است تا با تخلفات آبی در این بخش برخورد کند.

مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای خراسان رضوی اضافه کرد: شش هزار و ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی شناسایی شده که مطمئنا این آمار خیلی بیشتر از تعدادی است که ما تاکنون شناسایی کرده ایم.

وی در ادامه یادآورشد: باید مسئله کم آبی و مصرف بهینه آب برای مردم دغدغه‌مند باشد، مردم مطالبه گر شده اند و خودشان، کاهش و مصرف بهینه آب را به دیگران متذکر می‌شوند.

جم: این استان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت و میزبانی از ۳۰ میلیون زائر در طی سال، بحرانی‌ترین استان کشور در بحث خشکسالی و کمبود آب است این در حالی است که ما در بودجه آب، در رتبه بیست و هشتم کشور جای داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه