English

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه:

راندمان پایین کشاورزی عامل اصلی بالا بودن مصرف آب در کشور و کرمانشاه

امیریان گفت: مهم‌ترین عامل بالا بودن مصرف آب در کشور و کرمانشاه راندمان پایین بخش کشاورزی است به‌طوری‌که پتانسیل برداشت آب منابع زیرزمینی در کرمانشاه 1.3 میلیارد مترمکعب در سال است که میزان در دست بهره‌برداری به 1.4 میلیارد مترمکعب در سال هم می‌رسد.

راندمان پایین کشاورزی عامل اصلی بالا بودن مصرف آب در کشور و کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، کیاست امیریان در خصوص بالا بودن مصرف آب در استان هشدار داده و ابراز داشت: در کرمانشاه حدود 946 هزار هکتار اراضی قابل‌کشت کشاورزی وجود دارد که بخش عمده مصرف آب نیز مربوط به همین بخش است.

وی ت در کارگروه سازگاری باکم آبی استان تصریح کرد: سال گذشته 429 حلقه چاه را در استان مسدود کردیم که باعث صرفه‌جویی 13 میلیون مترمکعبی در مصرف آب شد و این در حالی است که طی 10 سال اخیر نزدیک به چهار هزار حلقه و طی چهار سال اخیر دو هزار حلقه چاه را مسدود کردیم که صرفه‌جویی آب چهار سال اخیر از محل انسداد سدها 50 میلیون مترمکعب بوده است.

بیش از 7 هزار چاه آب غیرمجاز در کرمانشاه وجود دارد

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای انسداد 500 حلقه چاه غیرمجاز در سال جاری خبر داد و گفت: برای انسداد این چاه‌ها حداقل دو میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و از طرفی طی پنج سال اخیر 1200 حلقه چاه استان نیز مجهز به کنتور هوشمند شده که امسال هم برنامه داریم 200 حلقه چاه را هوشمند و 800 حلقه را مکانیزه کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه تعداد چاه‌های غیرمجاز کنونی استان را هفت هزار حلقه برآورد کرد که دو هزار حلقه آن در بخش خانگی است و مصرف چندانی ندارد.

کاشت چمن 30 درصد مصرف آب شهری را کاهش می‌دهد

امیریان عنوان کرد: یکی از برنامه‌ها برای کاهش مصرف آب استفاده از ظرفیت پساب‌ها و کاهش کشت چمن در فضای سبز توسط شهرداری‌ها است که می‌تواند کاهش مصرف 30 درصدی را رقم بزند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه درباره میزان ذخیره سدهای استان نیز یادآوری کرد: اکنون 94 درصد حجم سدهای استان پر از آب است، اما بخش زیادی از این میزان ذخیره مربوط به سال‌های گذشته است و در سال آبی جاری آورد چندان زیادی پشت سدهای استان نداشتیم.

بارش امسال در کرمانشاه

کاهش 56 درصدی آورد آبی سدها و 8.6 درصدی بارش امسال در کرمانشاه

به گفته امیریان آورد سدهای کرمانشاه در سال آبی جاری را 183 میلیون مترمکعب است که 56 درصد نسبت به شرایط نرمال کاهش داشته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه ضمن هشدار در صرفه‌جویی اصولی در مصرف آب، هشدار داد: آورد سال آبی جاری برای سدهای کرمانشاه 183 میلیون مترمکعب است که این عدد باید در شرایط نرمال 390 میلیون مترمکعب باشد و حدود 56 درصد کاهش داشتیم و البته بارش‌های استان تا ساعت هشت صبح روز گذشته (دوم اردیبهشت) نیز 399 میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته 8.6 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 8.5 درصد کاهش داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه