English

تولیت آستان قدس رضوی:

مجتمع حضرت مهدی(عج) مشهد یک الگوی کامل تربیتی آموزشی است

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی(عج) مجموعه‌ای با شکوه و با معنویت است که با نیتی پاک، خالص و با اهداف خداپسندانه در حال تأسیس است.

مجتمع حضرت مهدی(عج) مشهد یک الگوی کامل تربیتی آموزشی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی؛ تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی اظهارداشت: مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی(عج) مشهد می‌تواند به الگوی تربیتی و آموزشی در کشور مبدل شود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی  این سخنان را در بازدید از پروژه بزرگ مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی(عج) مشهد ابرازداشت و ادامه داد: مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی(عج) مجموعه‌ای با شکوه و با معنویت است که با نیتی پاک، خالص و با اهداف خداپسندانه در حال تأسیس است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ویژگی‌های مثبت مجتمع حضرت مهدی(عج) تصریح کرد: طرح این مجتمع مدلی جامع است، به این معنا که تنها یک مدرسه صرف نیست بلکه مجموعه‌ای است که منطقه را نیز شامل می‌شود و می‌تواند به لحاظ تبلیغی، فرهنگی و تربیتی منطقه را تحت پوشش قرار دهد.

وی با تقدیر از برنامه کامل و نگاه جامع حاکم بر این مجتمع از تأسیس تا دستورکار آموزشی و تربیتی افزود: مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی(عج) می‌تواند برای دیگر مدارس و حوزه‌های علمیه کشور به یک الگو مبدل شود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی متذکر شد: در گذشته حوزه‌های علمیه همواره در درون بازارها و در بطن جامعه و محل اجتماع مردم ساخته می‌شدند و این امر موضوعی اتفاقی نبوده بلکه یک فرهنگ و استراتژی دیرینه اسلامی ایرانی بوده تا روحانیت از همان ابتدای طلبگی با مردم انس و ارتباط داشته باشند، زیرا لازمه تحقق اهداف مذهبی و تربیت اسلامی ارتباط روحانیت با مردم است.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: اما این فرهنگ به تدریج تغییر پیدا کرد و مدارس از مرکز شهر و درون بازار خارج شدند به طوری‌که حوزه‌های علمیه‌ای که اخیراً ساخته شده کمتر به دل بازار و بطن جامعه راه پیدا می‌کنند؛ اما خوشبختانه در مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی(عج) به این فرهنگ مبارک توجه شده و با ابتکاری بسیار خوب این مدرسه در دل مردم در حال احداث است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه