English

رییس فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای:

برگزاری چهارمین المپیاد ورزش زورخانه‌ای کشور در مشهد

رییس فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای بیان کرد: ورزش زورخانه ای ورزشی جسمی و معنوی است و سبب تربیت جسم و اخلاق می شود و کمک می کند تا افراد هم مرام و جوانمردی و هم اخلاق و ایثار و گذشت را یاد بگیرند.

برگزاری چهارمین المپیاد ورزش زورخانه‌ای کشور در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سردار مهرعلی باران چشمه؛ رییس فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای در سخنانی ابرازداشت: ورزش زورخانه‌ای ، ورزش ملی و فرهنگی است و ریشه در آداب و سنن این مملکت و قدمتی ۹۰۰ ساله با سند ملموس در ایران دارد.

سردار باران چشمه این سخنان را در حاشیه برگزاری این دور از المپیاد اظهارداشت و ادامه داد: تاکنون نسبت به توسعه و ترویج ورزش زورخانه‌ای کوتاهی شده است که برای ترویج آن بهترین کار سوق دادن این ورزش به سمت مدارس و نونهالان و نوجوانان است تا جامعه مخاطب آن افزایش یابد.

رییس فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای تصریح کرد: ورزش زورخانه ای ورزشی جسمی و معنوی است و سبب تربیت جسم و اخلاق می شود و کمک می کند تا افراد هم مرام و جوانمردی و هم اخلاق و ایثار و گذشت را یاد بگیرند و علاوه بر آن این ورزش اثر مثبتی بر روح و روان نوجوانان و جوانان دارد.

وی در ادامه متذکرشد: طی ۲ هفته گذشته مسابقات نونهالان این ورزش در استان قم برگزار شد و امروز نیز شاهد برپایی چهارمین المپیاد یک روزه ورزش زورخانه ای در خراسان رضوی هستیم.

سردار باران چشمه تاکید کرد: طبق تفاهمنامه های منعقد شده با معاونت سلامت تربیت بدنی و معاونت فرهنگی آموزش و پرورش، ورزش زورخانه ای به سمت مدارس سوق داده خواهد شد.

وی اعلام کرد: در این راستا بهمن سال گذشته در خراسان رضوی برای حدود ۶۰۰ دانش آموز در مقاطع چهارم و پنجم ابتدایی آموزش های مرشدی اجرا شد که این آموزش ها تاکنون در ۶ استان برگزار شده است.

سردار باران چشمه همچنین توضیح داد: در تلاشیم تا این آموزش ها در سایر استان های کشور نیز ارائه شود و طرح توسعه ورزش زورخانه ای در سراسر مدارس کشور عملیاتی خواهد شد.

رییس فدراسیون ورزش‌ها ی زورخانه‌ای یادآورشد: در راستای ترویج ورزش زورخانه ای تاکنون به کشورهای ایتالیا، کره جنوبی و یونسکو از ایران تیم اعزام شده است و در تلاشیم که این مسابقات در سطح آسیایی نیز برگزار شود.

سردار باران چشمه خاطرنشان کرد: اظهار امیدواری داریم که با حمایت همه جانبه متولیان ورزش کشور شاهد رشد و تعالی ورزش زورخانه ای در استان های مختلف کشور باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه