English

مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی:

اعلام هشدار نارنجی هواشناس خراسان رضوی

مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اطلاع داد: بر اساس اطلاعیه سطح زرد هواشناسی، شدت گرفتن وزش باد پدیده جوی گرد و غبار تا روز دوشنبه بیست و سوم مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

اعلام هشدار نارنجی هواشناس خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: شدت گرفتن وزش باد در نیمه شرقی و جنوب شرق این استان و انتقال ذرات گرد و غبار به سایر نقاط بویژه مشهد، نواحی مرکزی و غربی هشدارهای هواشناسی در سطح زرد و نارنجی صادر شده است.

همچنین در اطلاعیه هشدار سطح نارنجی روز جمعه این مرکز آمده است: شدت وزش باد در نیمه شرقی و جنوب شرق استان از امروز، بیستم مرداد ماه موجب طوفان گرد وخاک همراه با احتمال خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان و اختلال در سیستم حمل و نقل، کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید در برخی از مناطق خراسان رضوی خواهد شد.

در ادامه این اطلاعیه، وقوع پدیده وزش باد شدید همراه با گرد و غبار تا روز ۲۳ مردادماه، دوشنبه هفته جاری ادامه دارد که فعالیت این پدیده جوی در شهرستان‌های سرخس، صالح‌آباد، تربت‌جام، خواف، باخرز، تایباد و نواحی شرقی شهرستانهای گناباد و کلات شدید پیش بینی شده است و در سایر شهرستانها با شدت کمتری رخ خواهد داد.

شایان ذکر است در اطلاعیه هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان رضوی نیز آمده است: از عصر امروز، جمعه انتقال ذرات گرد و غبار از نواحی شرقی و جنوب شرق استان به سایر نقاط بویژه نواحی مرکزی و مشهد مقدس انجام خواهد شد که این امر کاهش کیفیت هوا و میدان دید را در بردارد.

لازم بذکر است: بر اساس اطلاعیه سطح زرد هواشناسی خراسان رضوی، پدیده جوی گرد و غبار تا روز دوشنبه بیست و سوم مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه های سطح زرد و نارنجی صادر شده توسط این سازمان نسبت به تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد، احتیاط در سفرهای برون شهری، خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی، خودداری از تردد و فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل بویژه سالمندان و افراد دارای بیماریهای قلبی و تنفسی تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه