English

مدیر سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

نظارت بهداشتی ایام محرم و صفر با حدود ۵۰۰ بازرس در خراسان رضوی

مدیر سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: فرآیند کاری ماه‌های محرم و صفر در ۳ نوبت دهه اول محرم و روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی، ایام بازگشت زائران اربعین حسینی و روز‌های پایانی صفر و رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اجرا می‌شود.

نظارت بهداشتی ایام محرم و صفر با حدود ۵۰۰ بازرس در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، فرشید وفا؛ مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: ۴۹۸ بازرس و ناظر بهداشت محیط در خراسان رضوی به طور ویژه در ماه‌های محرم و صفر فعالیت می‌کنند.

وفا در ادامه افزود: فرآیند کاری ماه‌های محرم و صفر در ۳ نوبت دهه اول محرم و روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی، ایام بازگشت زائران اربعین حسینی و روز‌های پایانی صفر و رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اجرا می‌شود و نظارت‌های ویژه بهداشتی در این ایام با همکاری ۴۹۸ بازرس و ناظر خواهد بود.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: نظارت ویژه بازرسان و ناظران بهداشت محیط در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بحث یخ و آب آشامیدنی سالم به خصوص در فصل تابستان که آمار بیماری‌های منتقله افزایش می‌یابد، همچنین اماکن بین راهی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و شست و شو و گندزدایی است.

وی تصریح کرد: در ماه‌های محرم و صفر به‌ویژه مناسبت‌های خاص این دو ماه محل‌های اسکان، وسایل حمل و نقل و محل‌های تهیه و توزیع غذا به‌طور ویژه بازدید می‌شود و کارکنان فعال در این حوزه با داشتن کارت بهداشت و روپوش مناسب، باید همه نکات بهداشتی را به‌خوبی رعایت کنند.

وفا بیان کرد: نظارت بر استفاده از ظروف یک بار مصرف تولید شده با مواد گیاهی و پسماند و فاضلاب تولیدی، محل‌های اسکان و پذیرایی زائران داخلی و خارجی در بدو ورود در ایام اربعین از ۱۷ تا ۲۰ شهریور از جمله کارهای این ایام است.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: همچنین نظارت بر وسایل حمل و نقل و جابه‌جایی‌ها، نظارت‌های مراقبت سندرومیک زائران خارجی، تأمین آب آشامیدنی سالم در نقطه صفر مرزی و مواد غذایی همراه آنان و تجدید نظارت بر مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، خیمه‌ها و موکب‌ها از اولویت‌های بازرسان و ناظران بهداشت محیط خراسان رضوی در این ایام است.

وفا در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: دراین ایام در صورت نیاز از ظرفیت همه نیرو‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی اعم از بسیج، هلال احمر و ... استفاده خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه