English

مدیر کل اوقاف فارس:

بزرگترین افتخار موقوفات زنده نگه داشتن محرم و صفر است

مدیرکل اوقاف فارس گفت: کمک به زنده نگهداشتن محرم و صفر بزرگترین افتخار موقوفات است.

به گزارش خبرگزاری موج فارس ،حجت الاسلام سید عباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در نشست برگزاری مراسم اربعین حسینی و دهه گرامیداشت وقف، ضمن موثر دانستن جایگاه موقوفات در جامعه گفت: بیش از 80 درصد نیات موقوفات روضه خوانی، اطعام و برگزاری مراسم های عزاداری امام حسین (ع) است و در حقیقت موقوفات محرم و صفر را زنده نگه داشته است و این بزرگترین افتخار موقوفات است به نحوی که هر ساله از محل اجرای نیات واقفین خیراندیش شاهد برپایی مجالس عزاداری در گوشه و کنار کشور هستیم.

وی افزود: برپایی مراسم های عزای حسینی همواره با شور و شوق شیعیان همراه بوده است و از زمان شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، هرگز این مراسم ها کم رنگ نشده است و اربعین حسینی را می توان نقطه عطفی از این حرکت شیعیان دانست.

موسوی گفت: اربعین حسینی یکی از جلوه های فرهنگ و تمدن شیعیان است و فرصتی است برای رساندن پیام عاشورا به جهانیان و تکمیل رسالت کربلا با اقتداری که باید هر ساله گرامی داشته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به در پیش بودن ماه صفر و دهه پایانی این ماه نیز ابراز کرد: در تقویم جمهوری اسلامی ایران دهه پایانی ماه سفر به عنوان هفته گرامیداشت وقف نامگذاری شده است که هرساله ویژه برنامه های این ایام در قالب یک دهه برگزار می شود.

حجت الاسلام موسوی افزود: هدف از برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در این دهه ایجاد یک جریان فرهنگی تبلیغی به منظور معرفی سنت حسنه وقف و امور خیریه است به نحوی که خدمات، خیرات، اثرات و برکات وقف به نحو شایسته‌ای به مردم ارائه و تبیین شود.

وی با اشاره به برنامه های دهه وقف گفت: تجلیل و تکریم از واقفان، خیران، خبرنگاران و فعالان فرهنگی و مذهبی به عنوان اصحاب وقف، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و ارائه گزارش عملکرد ادارات اوقاف و امور خیریه به جامعه، برگزاری همایش یاوران وقف، اجرای نیات واقفین خیراندیش در حوزه سلامت و استقرار گروه های دارو و درمان رایگان در محلات حاشیه شهر از جمله برنامه های دهه پر خیر و برکت وقف است که با حضور عموم مردم برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف فارس همچنین با اشاره به حضور و فعالیت اوقاف فارس در مسیر پیاده روی اربعین حسینی گفت: امسال با توجه به تصمیمات ستاد مرکزی اربعین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس به عنوان محور بخش خدمات رسانی به زائران در مرز خسروی حضور خواهد داشت و با برپایی موکب حسینی پذیرای زائرانی است که از این منطقه مرزی به کربلای معلا مشرف می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه