English

مدیر مبارزه با بیماری‌های علوم‌پزشکی مشهد:

شناسایی ۲۴ بیمار مشکوک به تب کنگو در خراسان رضوی

مدیر مبارزه با بیماری‌های علوم‌پزشکی مشهد بیان کرد: امینی متذکر شد: تب خونریزی دهنده کنگو، بیماری بومی کشور و استان خراسان رضوی است و میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری بین ۲۰ تا ۲۵ درصد و در طغیان ها تا ۸۰ درصد است.

شناسایی ۲۴ بیمار مشکوک به تب کنگو در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ناصر امینی؛ مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: ۲۴ بیمار «مشکوک، محتمل و قطعی» مبتلا به تب خون‌ریزی‌دهنده کنگو طی سه ماهه نخست امسال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی شناسایی شدند.

امینی در ادامه تصریح کرد: از این تعداد ۱۴ نفر مشکوک به تب کنگو (دارای علائم اولیه) ، ۹ نفر محتمل (دارای علائم اولیه و همه‌گیر شناسی) و یک نفر به‌ طور قطعی به این بیماری ویروسی واگیردار مشترک بین انسان و حیوان منتقل شده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: همچنین توصیه می‌شود با توجه به بازگشت حجاج، ذبح گوسفند در کشتارگاه‌های مجاز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود و گوشت قربانی در دمای صفر تا چهار درجه سردخانه کشتارگاه‌ها نگهداری و سپس کامل پخته شود.

وی تاکید کرد: هفت مورد از بیماران مشکوک و یک مورد از بیماران محتمل مبتلا به تب کنگو در خراسان رضوی ساکن مشهد هستند و با توجه به اینکه تا ماه های مهر و آبان احتمال ابتلا به تب کنگو وجود دارد، اما در ۶ ماهه دوم سال آمار این بیماری ویروسی کاهش پیدا می‌کند.

امینی متذکر شد: تب خونریزی دهنده کنگو، بیماری بومی کشور و استان خراسان رضوی است و میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری بین ۲۰ تا ۲۵ درصد و در طغیان ها تا ۸۰ درصد است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: این بیماری واکسن و درمان مناسبی ندارد،اگر چه دارو دارد اما ۱۰۰ درصد بیماری را کنترل نمی کند اما تشخیص و درمان به موقع بیماری بسیار موثری و حایز اهمیت است.

امینی در خاتمه افزود: توصیه می‌شود با توجه به آغاز فصل شیوع این بیماری در مقابل هر فردی که دارای علایمی از جمله تب و لرز، سرفه و غیره است، پروتکل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی دست‌ها رعایت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه