English

فرماندار تایباد:

افزایش ۱۵ برابری وسعت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون

فرماندار تایباد بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تاکنون زمین‌های زیادی در اختیار نداشته و فقط در یک محوطه ۵۰ هکتاری فعالیت داشته است و امسال که زمین‌های جدید دولتی به آن اضافه شده، حصارکشی آن شروع شده است.

افزایش ۱۵ برابری وسعت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی دونده؛ فرماندار مرزی تایباد در خبری اعلام کرد: وسعت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با اضافه شدن ۷۵۰ هکتار از زمین‌های دولتی به این منطقه ۱۵ برابر شد و به حدود ۸۰۰ هکتار رسید و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون پیش از این ۵۰ هکتار مساحت داشت.

دونده اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تاکنون زمین‌های زیادی در اختیار نداشته و فقط در یک محوطه ۵۰ هکتاری فعالیت داشته است و امسال که زمین‌های جدید دولتی به آن اضافه شده، حصارکشی آن شروع شده است.

فرماندار تایباد متذکر شد: بعد از انجام حصارکشی، زون بندی و جدول کشی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، زمینه واگذاری زمین به سرمایه گذاران افغان و ایرانی فراهم می‌شود و آنان می‌توانند واحد تولیدی راه اندازی و محصولات صادرات محور تولید کرده یا فرآوری دانه‌های روغنی را انجام دهند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در این منطقه بخشودگی‌های خاص خودش را دارد و سرمایه گذاران می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و اعتبار در اختیار برای اجرای طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ۲۰۸ میلیارد تومان است.

دونده افزود: بعد از ۱۰ سال این طرح در دولت سیزدهم در شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور به تصویب رسید و همه ارکان استانی و ملی آن را تایید کرده اند و عملیات اجرایی این طرح در بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است.

فرماندار تایباد ادامه داد: پیمانکار در آن تجهیز کارگاه کرده و در حال اصلاح ساختاری پایانه مسافری و تغییر ساختمان آن، تجهیز سالن ایکس ری خودرویی و ایجاد مسیر‌های ورودی و خروجی است، سی. آی. پی موقت هم در آن ایجاد شده است.

وی یادآور شد: سازمان همیاری شهرداری‌ها برابر با قراردادی که با استانداری منعقد کرده است، در حال تغییر بازارچه است و تاکنون ۶۲ غرفه در آن به افرادی که دارای کارت پیله وری و بومی شهرستان هستند.

دونده در خاتمه این اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: فعالیت اقتصادی دارند واگذار شده است و ۱۵۰ غرفه کوچک پیله وری نیز در آن در حال ساخت است تا بتوان آن‌ها را به فعالان اقتصادی افغانستانی نیز واگذار کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه