English

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی:

خراسان رضوی بیشترین میزان قیر کشور را به خود اختصاص داد

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی بیان کرد: برآورد انجام شده با این میزان قیر ۲ میلیون متر مربع از معابر روستاهای استان آسفالت شود که معادل فاصله مشهد تا تهران با عرض ۲ متر است.

خراسان رضوی بیشترین میزان قیر کشور را به خود اختصاص داد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سید رضا موسوی نیا؛ مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی اظهار داشت: استان خراسان رضوی توانست بیشترین میزان قیر کشور را به خود اختصاص دهد و این آمادگی را دارد با توجه به شناور بودن قیر در کشور بتوانیم در صورت جذب این میزان قیر سهمیه بیشتری را جذب استان کنیم.

موسوی نیا ادامه داد: برآورد انجام شده با این میزان قیر ۲ میلیون متر مربع از معابر روستاهای استان آسفالت شود که معادل فاصله مشهد تا تهران با عرض ۲ متر است و روستاهایی که کمتر از سهمیه قیر استفاده کرده‌اند سهمیه بیشتری را می‌توانند جذب کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده بیش از ۶۰ درصد روستاهای استان خراسان رضوی طرح هادی آن اجرا و معابر روستاها آسفالت شده است که با اجرای طرح هادی ۶۰۰ روستا یک دوره تمامی روستاهای استان آسفالت می‌شود.

وی تاکید کرد: هزار و ۱۱۳ روستای استان در سال گذشته مورد بازنگری طرح هادی قرار گرفتند و امسال بازنگری طرح هادی ۲۵۰ روستا در دستور کار بنیاد مسکن می‌باشد و تمام هدف ما خدمت رسانی به روستاهای محروم و رضایتمندی مردم و مشارکت آنها در اجرای پروژه‌ها است.

موسوی نیا اظهار داشت: خوشبختانه طی دو سال گذشته منابع خوبی جذب استان شده است از جمله در مصوبات سفر هیئت دولت به خراسان رضوی ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار خاص برای توسعه روستاهای استان اختصاص پیدا کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: از مجموع۳۸۰ هزار واحد مسکن روستایی استان تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار واحد روستایی مقاوم سازی شده است و امسال نیز سهمیه استان ۱۶هزار و ۵۰۰واحد مسکن روستایی بوده که تسهیلات طرح مقاوم سازی ۲۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است.

وی تاکید کرد: طرح نهضت ملی مسکن در استان و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر که کارگزار آن بنیاد مسکن است نیز تاکنون عملیات اجرایی ۷هزار مسکن در استان شروع شده است و تا ۶۰ هزار واحد دیگر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر در حال انجام است.

موسوی نیا تصریح کرد: با عنایت به کمبود زمین در روستاها و شهرها، با همکاری منابع طبیعی ۵۰ هزار قطعه زمین برای متقاضیان پیش بینی شده است که در قالب تملک ۹۹ ساله به آنها واگذار می‌شود که تاکنون ۳۸هزار قطعه زمین به ازای هر واحد بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ متر مربع تحویل متقاضیان شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی یادآور شد: با توجه به اولویت دولت سیزدهم و نماینده عالی دولت در استان بتوانیم مشکل مسکن را در کشور به ویژه استان خراسان رضوی مرتفع کنیم و در شهرستان بردسکن ۶ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن هستند که تاکنون ۳ هزار نفر آنها تایید نهایی شده‌اند.

موسوی نیا خاطرنشان کرد: به ازای هر واحد مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت می‌شود. با توجه به سفر دور دوم هیأت دولت در آینده نزدیک به خراسان رضوی پیشنهادات لازم در حوزه بنیاد مسکن به استانداری ارائه شده است که امید است بتوانیم در این سفر نیز بودجه خوبی به استان اختصاص داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه