English

رییس اداره صمت نیشابور:

نیشابور دارای ۶۴ معدن با ۱۸ نوع ماده معدنی در غرب خراسان رضوی

رییس اداره صمت نیشابور بیان کرد: نیشابور دارای ۱۸ نوع ماده معدنی و صاحب ۶۴ معدن فعال دارای پروانه بهره‌برداری به مساحت ۴۰۰ کیلومترمربع است.

نیشابور دارای ۶۴ معدن با ۱۸ نوع ماده معدنی در غرب خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین سراج؛ رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور در خبری اعلام کرد: نیشابور دارای ۱۸ نوع ماده معدنی شامل آهن، طلا، پوکه معدنی، نمک، سنگ‌های آهکی و سنگ‌های تزئینی همچنین خاک‌های صنعتی گچ، سنگ، لاشه‌کرومیت، سلیس، شن، ماسه،سرب و روی است.

سراج در ادامه افزود: نیشابور صاحب ۶۴ معدن فعال دارای پروانه بهره‌برداری به مساحت ۴۰۰ کیلومترمربع است و ذخیره این معادن بالغ بر ۸۹ میلیون تن و ظرفیت استخراج سالیانه ۳ میلیون و ۱۷۶هزار تن است که برای ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور همچنین متذکر شد: در حال حاضر ۳ زنجیره فرآوری سنگ‌های معدنی از معدن تا کارخانه در نیشابور ایجاد شده است. همچنین در تولید کنسانتره آهن با راه‌اندازی یک معدن تعطیل در زمینه سنگ آهن، تبدیل آن به کنسانتره و تحویل آن به شرکت‌های فولادی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان فراهم شده است که سالیانه این معدن سنگ آهن را به صورت کاملا خام به کشورهای همسایه صادر می‌کند.

وی ابراز داشت: در زمینه تولید مس و مفتول مس با افتتاح کارخانه فرآوری مس در جنداب فرصت خوبی برای فرآوری این ماده و تبدیل آن به مفتول مس در شهرک صنعتی خیام ایجاد شده، البته فرآوری سلیس و کروم فرصت‌های خوبی را برای سرمایه‌گذاری فراهم آورده است.

سراج تاکید کرد: رکود بازار ساخت و ساز سبب کاهش فروش ماده معدنی شده است و نبود ذخیره معدنی مناسب برای حفظ کیفیت ماده معدنی در برخی معادن، همینطور بالا بودن هزینه‌های استخراج سبب تعطیلی برخی معادن شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور گفت: نبود واحدهای تولیدی فرآوری مناسب، مزاحمت و جلوگیری برخی از اهالی محلی در جلوگیری از اکتشاف و بهره‌برداری سبب تعطیلی برخی از معادن شده است.

سراج در خاتمه سخنان خود یادآور شد: نداشتن توان مالی برای خرید تجهیزات و ماشین‌آلات در معادن و نیز نداشتن توانایی در تهیه وثیقه برای دریافت تسهیلات از دیگر عوامل بسته شدن معادن است‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه