English

معاون استاندار خراسان رضوی:

ضرورت توجه به زیرساختهای خراسان رضوی برای استقبال از ۴۰ میلیون زائر

معاون استاندار خراسان رضوی بیان کرد: یکی از برنامه های خراسان رضوی آن است که از ناوگان کشورهای خارجی برای جبران ضعف زیرساخت حمل و نقلی استان بهره بگیرد که بخشی از آن به تصمیمات ملی است.

ضرورت توجه به زیرساختهای خراسان رضوی برای استقبال از ۴۰ میلیون زائر

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابوالفضل چمندی؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: هدف‌گذاری این استان در حوزه زیارت پذیرش سالانه ۴۰ میلیون زائر تا پایان سال ۱۴۰۴ است که در این راستا باید زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی استان توسعه یابد.

چمندی اضافه کرد: یکی از برنامه های خراسان رضوی آن است که از ناوگان کشورهای خارجی برای جبران ضعف زیرساخت حمل و نقلی استان بهره بگیرد که بخشی از آن به تصمیمات ملی که توسط وزارت راه و شهرسازی گرفته می شود، بستگی دارد.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تا پایان سال گذشته حوزه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حوزه مسوولیت معاونت زیارت استانداری بود، اما به دلیل اهمیت حوزه گردشگری به ویژه گردشگری زیارت، مباحث اقتصادی مربوط به زیرساخت‌ها و مسائل ماهوی زیارت، حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری در بخش گردشگری آن زیر پوشش معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قرار گرفت.

وی گفت: استان خراسان رضوی نزدیک به هشت میلیون نفر جمعیت دارد، استانها و کشورهای همجوار آن به ویژه ترکمنستان از جمعیت قابل توجهی برخوردارند، در این راستا یکی از صنایعی که به شدت بر حوزه اقتصادی استان تاثیر می گذارد، صنعت گردشگری است.

چمندی متذکر شد: از سوی دیگر یکی از کسب و کارهایی که تا سال ۲۰۵۰ کل دنیا را زیر تاثیر قرار می دهد و رتبه اول درآمدزایی را از آن خود خواهد کرد، صنعت بازی و سرگرمی است و یکی از مسوولیت‌هایی که به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شده و توافقات اولیه آن انجام گرفته است، کاهش محدوده میراث فرهنگی شهری مانند نیشابور است.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: زیرا این شهر پنج یا ۶ برابر خود حریم میراثی دارد که تلاش شده است با توجه به برخی بافت های هویتی، میراثی و تاریخی در این شهر، مانند مسیر بین آرامگاه عطار تا خیام نیشابور، مسیر تا معدن فیروزه و ارزش تاریخی که این منطقه دارد، اقدامات و برنامه ریزی لازم برای جذب سرمایه گذار برای آن انجام گیرد.

چمندی تصریح کرد: با وجود ظرفیت گردشگری که در خراسان رضوی وجود دارد، بسیاری از مردم مشهد، محلی برای تفریح ندارند، حوزه تاریخی و میراثی شهرهایی مانند نیشابور یک فرصت بی نظیر برای حوزه اقتصادی است که برای جلوگیری از فرار سرمایه از منطقه، باید براساس هویت هر شهر و منطقه سرگرمی در استان ایجاد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه