English

رییس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ:

تولید گندم در بخش جلگه رخ به ۱۶ هزار تن رسید

رییس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ بیان کرد: با وجود خسارت‌های خشکسالی و سرمازدگی و... حدود ۱۶ هزار تن گندم از سطح مزارع این منطقه برداشت خواهد شد که حدود ۹ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است.

تولید گندم در بخش جلگه رخ به ۱۶ هزار تن رسید

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد نجفی؛ رییس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه در خبری اطلاع داد: در سال زراعی جدید و در سطح ۳۷۰۰ هکتار گندم دیم و در سطح بیش از چهار هزار هکتار گندم آبی و نیمه آبی در این منطقه کشت شده‌ است.

نجفی افزود: با وجود خسارت‌های خشکسالی و سرمازدگی با مدیریت بهینه تغذیه، مبارزه با علف‌های هرز و سن گندم پیش بینی می‌شود حدود ۱۶ هزار تن گندم از سطح مزارع این بخش تولید و از این مقدار حدود ۹ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در فرایند خرید تضمینی در شبکه دولتی خریداری شود.

رییس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ همچنین تصریح کرد: مطابق روند سال زراعی گذشته خرید تضمینی گندم توسط غله، مراکز خرید گندم و کردرکت‌های تعاونی روستایی تربت حیدریه  انجام خواهد شد و تمامی اقدامات و تمهیدات لازم برای خرید تضمینی گندم از گندمکاران بعد از برداشت انجام  شده است.

وی متذکر شد:کار خرید از اواخر خرداد ماه در جلگه رخ آغاز شده‌ است و از اقدامات انجام شده به منظور حمایت از کشاورزان گندمکار بوجاری، ضدعفونی بذر، توزیع ۲۸۵ تن بذر اصلاح شده شامل ۱۹۰ تن بذر گواهی شده، ۷۵ تن بذر مادری و ۲۰ تن بذر پرورشی و توزیع بیش از ۱۸۰۰ تن کود شیمیایی می باشد.

نجفی تاکید کرد: عملیات مبارزه با سن گندم در سطح ۳۷۰۰ هکتار و مبارزه با علف‌های هرز باریک و پهن برگ در سطح ۲۶۵۰ هکتار انجام شده  و ۳۰۰۰ هکتار از مزارع گندم منطقه تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته‌ است.

رییس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ ابراز داشت: به منظور انتقال یافته‌های تحقیقاتی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون چندین کلاس آموزشی با حضور  بیش از ۳۰۰  نفر از کشاورزان و چند کارگاه آموزشی در مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ تشکیل شده‌ است.

نجفی اذعان داشت: با همکاری ایستگاه تحقیقات کشاورزی جلگه رخ و مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان و ترویج و زراعت شهرستان  ۸ مزرعه تحقیقی ترویجی و نمایشی با همکاری کشاورزان پیشرو منطقه کشت شده که نتایج این مزارع با برگزاری روز مزرعه به کشاورزان انتقال داده می‌شود.

رییس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ اظهار داشت: در سال زراعی جاری با توزیع ارقام گندم جدید از جمله حیدری و حیران بر تنوع ارقام منطقه افزوده شده‌ است و بخش رخ با حدود ۷ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی به عنوان قطب نخست کشاورزی شهرستان تربت‌حیدریه محسوب می‌شود.

نجفی در خاتمه خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد ساکنان این منطقه از طریق کشاورزی و دامداری امرار معاش می‌کنند و لذا نظارت بر روند توزیع نهاده‌های یارانه دار بخش کشاورزی با جدیت انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه