English

رییس پارک علم و فناوری سلامت مشهد:

پارک‌های علم و فناوری باید به یک موسسه اقتصادی خصوصی توانمند تبدیل شوند

رییس پارک علم و فناوری سلامت مشهد بیان کرد: : از جمله مزیت‌های پارک‌های دانشگاهی می‌توان به حضور دانشجویان و اعضای هیات علمی نخبه، توانمند و کارآمد اشاره کرد و ارتباطات موثری از طریق پارک علم و فناوری سلامت با شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار شده است.

پارک‌های علم و فناوری باید به یک موسسه اقتصادی خصوصی توانمند تبدیل شوند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن تفقدی؛ رییس پارک علم و فناوری سلامت مشهد عنوان کرد: ما معتقدیم که پارک‌های علم و فناوری باید به یک موسسه اقتصادی خصوصی توانمند تبدیل شوند و طبق قانون، شرکت‌های دولتی اجازه استقرار در پارک را ندارند و فقط باید شرکت‌های خصوصی در این مکان مستقر شوند.

تفقدی این سخنان را در نشست با اعضای هیات علمی و رزیدنت‌های دانشکده داروسازی شهید دیالمه مشهدابراز داشت و ادامه داد: در قانون جدیدی که در خصوص پارک‌های علم و فناوری سلامت تصویب شده، بر معافیت‌های مالیاتی محققان، پژوهشگران، اعضای هیات علمی، کارشناسان و پرسنل تاکید شده است.

رییس پارک علم و فناوری سلامت مشهد متذکر شد: با وجود اینکه پارک علم و فناوری سلامت مشهد سه سال قدمت دارد، اما افتخارات بزرگی در این مرکز در حوزه‌های صادرات، شبکه‌سازی، هم‌افزایی، توسعه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان‌، همکاری با کشورهای آسیای میانه و غیره حاصل شده است.

وی افزود: ما باید تمامی کارهایمان از جمله آموزش، تبلیغات، روابط عمومی، مالی، کارگزاری و غیره را به بخش خصوصی بسپاریم و از تمامی ظرفیت‌ها در مسیر پیشرفت‌های فناورانه در حوزه سلامت بهره‌مند گردیم.

تفقدی تاکید کرد: سابقه تشکیل پارک‌های دانشگاهی به دهه ۸۰ برمی‌گردد که در دانشگاه‌های تربیت مدرس و تهران ایجاد شد و در دهه ۹۰ هم پارک‌های دانشگاه‌های صنعتی شریف و آزاد شکل گرفتند و راه‌اندازی پارک‌های دانشگاهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همچنین پارک‌های دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اواخر دهه ۹۰ انجام شد.

رییس پارک علم و فناوری سلامت مشهد یادآور شد: از جمله مزیت‌های پارک‌های دانشگاهی می‌توان به حضور دانشجویان و اعضای هیات علمی نخبه، توانمند و کارآمد اشاره کرد و ما می‌بینیم که به واسطه استفاده از همین ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی، ارتباطات موثری از طریق پارک علم و فناوری سلامت با شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار شده و حتی این ارتباطات منجر به امضای قراردادها و تفاهم‌نامه‌های زیادی هم شده است.

وی تصریح کرد: ما باید از ظرفیت‌های شهری، استانی و کشوری در مسیر توسعه اقدامات فناورانه در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت استفاده نماییم و به برکت وجود مبارک امام هشتم(ع)، مشهد یکی از شهرهای موفق کشور در حوزه سلامت بوده و توانسته ارتباطات بسیار خوبی را با دیگر مجموعه‌ها برقرار نماید

تفقدی اذعان داشت: باید بگوییم که با وجود تمامی مشکلات موجود، فضایی مشابه فضای ۵ هکتاری پارک علم و فناوری سلامت مشهد را در هیچ دانشگاهی نداریم و قابلیت‌های پارک‌های دانشگاهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پویایی نظام سلامت، فعال‌تر شدن اقتصاد سلامت، بازاریابی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه سلامت، توسعه خدمات سلامت‌محور در حوزه‌های بهداشت، دارو و درمان بوده است و قطعاً پارک علم و فناوری سلامت مشهد می‌تواند نقش‌آفرینی‌های بسیار خوبی در تمامی موارد اشاره شده داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه