English

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار:

توزیع ۹ هزار تن کنسانتره دامی از ابتدای سال در سبزوار

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار بیان کرد: با توجه به خشکسالی و فقر مراتع، تلاش شد تا با توزیع این نهاده‌های دامی بین دامداران، بخشی از کمبود علوفه و آذوقه دام آن‌ها تامین شود.

توزیع ۹ هزار تن کنسانتره دامی از ابتدای سال در سبزوار

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اصغر امانیان؛ مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در خبری اعلام کرد: حدود ۹ هزار تن کنسانتره دامی در بهار امسال با هدف حمایت از فعالان حوزه صنعت دام، بین دامداران این شهرستان توزیع شد.

امانیان در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: با توجه به خشکسالی و فقر مراتع، تلاش شد تا با توزیع این نهاده‌های دامی بین دامداران ، بخشی از کمبود علوفه و آذوقه دام آن‌ها تامین شود و این شهرستان دارای ۲۵۰ هزار رأس دام سبک، ۱۳ هزار رأس دام سنگین و سه هزار نفر شتر است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار تصریح کرد: بروز پدیده خشکسالی و کاهش بارندگی ها، آسیب جدی به مراتع و نیز عرصه تولید نهاده‌های دامی این شهرستان وارد کرده است و همچنین نهاده‌های خام برای ۶ هزار راس دام صنعتی، به ازای هر راس ماهانه ۷۰ کیلوگرم نهاده شامل جو، ذرت و سویا بین دامداران توزیع شد.

امانیان در خاتمه یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های مجتمع دامپروری این شهرستان نیز از طریق جذب اعتبار در دست اقدام است و سبزوار از قطب‌های تولید دام در غرب خراسان رضوی است که حدود ۳۵ درصد اشتغال موجود در آن مرتبط با بخش پرورش دام، طیور و آبزیان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه