English

جلال علی آبادی:

کنجاله زیتون بهترین جیره خوراک دام سبک

کارشناس ارشد تغذیه بیان کرد: کنجاله زیتون جایگزین مناسبی برای جو و ذرت در جیره غذایی دام است و می‌توان از آن به میزان ۲۸ درصد در خوراک دام استفاده کرد.

کنجاله زیتون بهترین جیره خوراک دام سبک

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جلال علی آبادی کارشناس ارشد تغذیه در اعلام: کنجاله زیتون به علت داشتن ارزش غذایی بالا و خوش خوراک بودن می‌تواند بخش مهمی از جیره خوراک دام سبک را در بر گیرد.

علی آبادی در ادامه این سخنان تصریح کرد: کنجاله زیتون جایگزین مناسبی برای جو و ذرت در جیره غذایی دام است و می‌توان از آن به میزان ۲۸ درصد در خوراک دام استفاده کرد.

کارشناس ارشد تغذیه اظهار کرد: کنجاله زیتون شامل مواد معدنی از جمله پتاسیم، روی، آهن، کلسیم، سدیم، منیزیم و اسید اولنیک است و به علت داشتن فیبر بالا و ویتامین‌های محلول در چربی A, K و E انرژی فوق العاده‌ای دارد که باعث افزایش میزان باروری و تقویت قوای جنسی دام میشود.

وی همچنین یادآوری کرد: کنجاله زیتون همچنین به علت داشتن روغن امگا ۳ و امگا ۶ و اسید‌های چرب اشباع نشده موجب هضم بهتر در دام شده و کیفیت چربی شیر را به همراه دارد.

علی آبادی در خاتمه خاطرنشان کرد: ارزش غذایی بالای کنجاله زیتون در کنار قیمت مناسب آن موجب مقرون به صرفه شدن این خوراک می‌شود و برای دامداران صرفه اقتصادی به همراه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه