English

برات الله زیدآبادی:

واکسیناسیون ۱۴۰ هزار راس دام در سبزوار بر علیه بیماری طاعون

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار بیان کرد: بیماری طاعون می‌تواند حیوانات زوج سم حیات وحش را نیز به مخاطره بیندازد؛ لذا واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک در دستور کار این شبکه قرار گرفت.

واکسیناسیون ۱۴۰ هزار راس دام در سبزوار بر علیه بیماری طاعون

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، برات الله زیدآبادی رییس شبکه دامپزشکی سبزوار در خبری اعلام کرد: بالغ بر ۱۴۰ هزار راس دام سبک بر علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در شهرستان سبزوار واکسینه شدند.

زیدآبادی در ادامه این خبر افزود: ppr یک بیماری ویروسی بسیار مسری بین دام‌های سبک می‌باشد که می‌تواند خسارت اقتصادی زیادی به دامداران در این شرایط خشکسالی ایجاد کند.

وی اضافه کرد: این بیماری می‌تواند حیوانات زوج سم حیات وحش را نیز به مخاطره بیندازد؛ لذا واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک در دستور کار این شبکه قرار گرفت و تا کنون بیش از ۷۸.۶ درصد جمعیت دامی منطقه تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار همچنین متذکر شد: اولویت روستا‌ها جهت واکسیناسیون    ppr  روستاه‌های حاشیه حیات وحش بوده تا کنترل و پیشگیری بیماری در حیات وحش نیز صورت گیرد.

زیدآبادی در خاتمه خاطرنشان کرد و گفت: چنانچه حیوانات زوج سم حیات وحش درگیر این بیماری گردد کنترل و پیشگیری در این منطقه بسیار سخت و غیر قابل اجرا می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه