English

رییس انجمن کنترل بیولوژیک کشور:

اجرای طرح بزرگ امنیت غذایی در خراسان رضوی

رییس انجمن کنترل بیولوژیک کشور بیان کرد: در قالب این طرح و در قرارگاه امنیت غذایی شهید ساجدی، بیش از ۷۰ نفر از کارشناسان و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در مقاطع مختلف حضور دارند.

اجرای طرح بزرگ امنیت غذایی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، احمد همت‌آبادی رییس انجمن کنترل بیولوژیک کشور در سخنانی اظهار کرد: طرح بزرگ امنیت غذایی در استان خراسان در حال اجراست و شهرستان نیشابور نیز به عنوان شهرستان تابع استان، یکی از پایلوت‌های اجرای طرح است.

همت آبادی این سخنان را در نشست خبری با محوریت طرح ارتقای بهره وری محصولات راهبردی دام سبک سازمان بسیج جامعه کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی ابراز کرد و ادامه داد: از سال ۹۰ این طرح با عنوان بسیج همگام با کشاورز کار خود را شروع کرد و امروز در اوج فعالیت طرح در استان هستیم.

رییس انجمن کنترل بیولوژیک کشور افزود: در قالب این طرح و در قرارگاه امنیت غذایی شهید ساجدی، بیش از ۷۰ نفر از کارشناسان و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در مقاطع مختلف حضور دارند و از مجموع ۶۰۰ فارغ التحصیلی که عضو کانون بسیج جامعه کشاورزی هستند بیش از ۷۰ نفر در این طرح مشغول به فعالیت هستند.

وی متذکر شد: در محصولات راهبردی که به شهرستان ابلاغ شده، در محصولات پاییزه ۱۵ هزار هکتار و در محصولات بهاره ۱۶ هزار هکتار زیرپوشش کارشناسان قرار گرفته است و در بخش گروه‌های جهادی دام، ۱۲ گروه جهادی داشتیم که متشکل از دامپزشکان و کارشناسان حوزه دام بودند.

همت آبادی ادامه داد: در شهرستان های نیشابور، میان جلگه و زبرکان، ۱۰۵ هزار راس دام سبک را تحت پوشش داشتند و رسالت ما در کانون بسیج کشاورزان تحقق عملکرد بالا برای کشاورزان است و از تولیدات شهر نیشابور تمام شهرهای استان خراسان، بلکه خارج استان بهره می برند.

رییس انجمن کنترل بیولوژیک کشور اذعان کرد: دو فعالیت ویژه در نیشابور وجود دارد و در کانون بسیج جامعه کشاورزی شهرستان نیشابور با پتانسیل ویژه در کنار علمی سازی کشاورزی، تلاش کردیم تشکل هایی در جهت کمک به این هدف شکل دهیم.

همت آبادی تاکید کرد: مجموعه تولید حشرات مفید در کل کشور حرف برای گفتن دارد و  مجموعه کشت بافت گیاهی نیز تلاش همکاران در کانون بسیج جامعه کشاورزی است و شرکت تعاونی پسته کاران نیشابور با توان کانون بسیج خدمات شایعی را ارائه می‌دهد‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه