English

استاندار خراسان رضوی:

خراسان رضوی با خشکسالی و کاهش بارندگی مواجه است

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: استان ما ۲۵۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که از این تعداد، ۱۵۰۰ روستا با مشکل اساسی برای تامین آب مواجهند و قطعا دولت به تنهایی نمی‌تواند آب را مدیریت کند.

خراسان رضوی با خشکسالی و کاهش بارندگی مواجه است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری؛ استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: خراسان رضوی بیش از ۹ میلیون جمعیت ثابت دارد و البته در کنار این موضوع به سبب حضور زائران گرامی، ما در طول سال میزبان بیش از ۴۰ میلیون مسافر نیز هستیم و طبعا برای این زائران نیز باید آب تامین شود.

نظری این سخنان را در اولین همایش سراسری «خیران آبرسان» در مشهد اظهار کرد و در ادامه اضافه کرد: اکنون سه سال است که با خشکسالی و کاهش بارندگی مواجه هستیم و روستا‌های ما گرفتار کم‌آبی شده‌اند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: خراسان رضوی به عنوان استانی پهناور، دارای بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار روستاست که از این حیث بیشترین جمعیت روستایی کشور را خراسان رضوی در خود جای داده است اما با تجهیزات و تاسیسات فرسوده کنونی، خدمت‌رسانی به این قشر با مشکل همراه شده است.

وی یادآور شد: شبکه و تاسیسات آبی استان فرسوده و قدیمی است، به طوری که عمر برخی تجهیزات به ۴۰ سال قبل باز می‌گردد و همین موضوع موجب شد که چندی قبل، شبکه توزیع آب بجستان از مدار خارج شود و شرایط دشواری برای ساکنان این شهر پیش آید.

نظری تصریح کرد: استان ما ۲۵۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که از این تعداد، ۱۵۰۰ روستا با مشکل اساسی برای تامین آب مواجهند و قطعا دولت به تنهایی نمی‌تواند آب را مدیریت کند اما بخش خصوصی و خیران با حضور به موقع و همراهی با دولت در زمینه‌های مصرف، ایجاد و تامین می‌توانند بار بزرگی را از دوش روستائیان نیازمند به آب بردارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه