English

محمد محمودی:

افزایش حدود۴۰ درصدی هنرجویان فنی و حرفه ای تربت حیدریه

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش تربت‌حیدریه بیان کرد: بر این اساس اکنون قریب به سه هزار نفر هنرجوی فنی و حرفه‌ای که معادل ۴۰ درصد کل جمعیت دانش‌آموزی (مقطع متوسطه) شهرستان تربت‌حیدریه است

افزایش حدود۴۰ درصدی هنرجویان فنی و حرفه ای تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد محمودی معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش تربت‌حیدریه اعلام کرد: شمار هنرجویان رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش این شهرستان در سه سال اخیر حدود ۳۹ درصد رشد داشته است.

محمودی در ادامه این خبر گفت: بر این اساس اکنون قریب به سه هزار نفر هنرجوی فنی و حرفه‌ای که معادل ۴۰ درصد کل جمعیت دانش‌آموزی (مقطع متوسطه) شهرستان تربت‌حیدریه است، در قالب ۱۵ هنرستان مشغول تحصیل هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش تربت‌حیدریه همچنین اضافه کرد: چهار واحد از هنرستان‌های تربت‌حیدریه دخترانه و ۲ واحد از این تعداد به صورت غیر دولتی فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: بر این اساس هنرجویان پسر فنی و حرفه‌ای تربت‌حیدریه در ۱۵ رشته، دختران فنی و حرفه‌ای در هفت رشته و هنرجویان پسر رشته‌های کار و دانش در ۱۵ رشته و دختران نیز در هشت رشته تحصیل می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه تربت‌حیدریه تاکید کرد: از برنامه‌های این معاونت در تشویق محصلان به ادامه تحصیل در رشته‌های فنی در قالب برنامه "شوق انتخاب"  است و همه ساله و در هفته مشاغل زمینه بازدید دانش‌آموزان متوسطه سال نهم از هنرستان ها فراهم می‌شود تا از نزدیک با فواید این رشته‌ها آشنا شوند.

محمودی تصریح کرد: همچنین هادیان فنی را به مدارس متوسطه اعزام می‌کنیم تا دانش‌آموزان پایه نهم را با مزایای رشته‌های فنی آشنا کنند تا سال بعد در انتخاب رشته دچار ابهام نشوند.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش تربت‌حیدریه یادآور شد: تربیت هنرجویان رشته آسانسور یکی از موفقیت‌ها است که به خصوص در ایام کرونا دانش آموختگان این رشته به مشهد رفته و مشغول کسب درآمد بودند.

محمودی خاطرنشان کرد: در هنرستان کار و دانش مهندس رضایی روستای "آغوی" از بخش مرکزی اکنون رشته آسانسور ارایه می‌شود و با توجه به تعطیلی رشته مشابه در مشهد، میزان درخواست برای استفاده از توان فنی این هنرجویان در شرکت‌های نصب آسانسور استان خراسان رضوی و به خصوص مشهد، رو به فزونی گذاشته‌ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه