English

محمد امین بابایی:

اجرای طرح مساجد کارآفرین در خراسان رضوی

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: شناسایی افراد دارای فقر مطلق یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم است، و فقیر مطلق به افرادی اطلاق می‌شود که در تامین خوراک و پوشاک و مسکن خود در مانده‌اند.

اجرای طرح مساجد کارآفرین در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد امین بابایی سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اعلام کرد: ۲۴۰ برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت هفته کار و کارگر در مشهد و دیگر شهرستانهای این استان اجرا می‌شود.

بابایی در ادامه این خبر گفت: برپایی ۳۵ مسابقه ورزشی از جمله برنامه‌های هفته کار و کارگر در خراسان رضوی است که ۱۰ مسابقه از این تعداد در بخش خواهران و ۲۵ مسابقه در حوزه برادران برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تصریح کرد: طرح مساجد کارآفرین در خراسان رضوی، در قالب این طرح که از یک هفته گذشته آغاز شده است، متقاضیان اشتغال به کار در مساجد به صورت رایگان ثبت‌نام و به کاریابی ها معرفی می‌شوند.

وی در ادامه این خبر اظهار کرد: در اولین میز خدمت اشتغال که به مناسبت ولادت امام حسن(ع) در خراسان رضوی برگزار شد، ۱۹۵ نفر متقاضی ثبت‌نام کردند که ۱۲۶ نفر به کاریابی‌ها معرفی شدند.

سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی متذکر شد: در مرحله دوم، پیشرانهای حوزه مشاغل خانگی را شناسایی کرده تا کسانی که می‌توانند کسب و کارها را در محله خود مدیریت کنند. اما در حال حاضر اولویت جذب با متقاضیان جویای کار و معرفی به واحدهای شغلی است.

بابایی تاکید کرد: شناسایی افراد دارای فقر مطلق یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم است، و فقیر مطلق به افرادی اطلاق می‌شود که در تامین خوراک و پوشاک و مسکن خود در مانده‌اند و بدین منظور دست یاری به سوی همه نهادها و سازمان‌های غیر مردمی دراز می کنیم تا این گونه افراد را معرفی نموده و تحت حمایت قرار دهیم.

وی همچنین با اشاره به کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری ادامه داد: تا پایان پارسال ۱۳ هزار نفر بیمه بیکاری در خراسان رضوی دریافت می کردند که نسبت به سال پیش از آن ۴ هزار نفر کاهش داشته است.

سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی یادآور شد: افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد کارگران و تاثیر آن در تعدیل نیروی واحدهای تولیدی، در این ارتباط دولت مالیات سالانه واحدهای تولیدی را از ۲۵ به ۲۰ درصد کاهش داده است که می تواند جبران کننده افزایش دستمزد باشد، با این حال میزان اثرگذاری این موضوع حدود دو ماه دیگر مشخص خواهد شد.

بابایی در خاتمه خاطرنشان کرد: ۱۴۲ هزار نفر کارگر ساختمانی در خراسان رضوی داریم که از این تعداد ۵۴ هزار و ۹۸۲ نفر بیمه تامین اجتماعی داشته و ۱۴ هزار نفر نیز در انتظار بیمه هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه