English

علی‌اکبر محرابیان:

توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر از رئوس برنامه‌های وزارت نیرو در دولت است

وزیر نیرو بیان کرد: با توجه به فراخوان عمومی برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر، این اقدام با استفاده از منابع مالی ناشی از صرفه‌جویی‌ سوخت صورت گرفت که با استقبال چشمگیر و تقاضای قابل توجه از سوی بخش خصوصی رو به رو شد.

توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر از رئوس برنامه‌های وزارت نیرو در دولت است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در سخنانی عنو.ان کرد: احداث نیروگاه‌های جدید تجدیدپذیر در کشور ۴۶ درصد پیشرفت دارد و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا اوج بار مصرف تابستان امسال‌ وارد مدار می‌شود.

محرابیان این سخنان را در بدو ورود به مشهد اظهار کرد و گفت: توجه به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به‌خصوص توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و بادی را از رئوس برنامه‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم می باشد.

وزیر نیرو افزود: با آغاز به‌کار دولت سیزدهم، وزارت نیرو برنامه احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های تجدیدپذیر را در ۴ سال تدوین کرده و این موضوع مهم در دستور کار سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق "ساتبا" قرار گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به فراخوان عمومی برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر، این اقدام با استفاده از منابع مالی ناشی از صرفه‌جویی‌ سوخت صورت گرفت که با استقبال چشمگیر و تقاضای قابل توجه از سوی بخش خصوصی رو به رو شد.

محرابیان متذکر شد: همچنین اخذ مجوز برای احداث ۷ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی و ۳ هزار مگاوات نیروگاه بادی ، در دستور کار شورای اقتصاد قرار دارد که شورای اقتصاد در گام اول مجوز ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی را برای ۲ سال آینده مصوب کرده است.

وی ادامه داد: با مشارکت شرکت‌های بخش خصوصی برای تامین برق مورد نیاز در زمان اوج مصرف برق در سال‌جاری، ظرفیت قابل توجهی در حدود ۵۰۰ مگاوات از نیروگاه‌های جدید تجدیدپذیر به بهره‌برداری خواهد رسید که در حال حاضر از ۴۶ درصد پیشرفت برخوردار است.

وزیر نیرو تصریح کرد: در مورد آمار نیروگاه‌های تجدیدپذیر در حال احداث در استان خراسان رضوی، عملیات احداث ۲۴ واحد نیروگاهی تجدیدپذیر با ظرفیتی افزون بر ۱۹۴ مگاوات در این استان آغاز شده است که از این تعداد، ۱۰ واحد نیروگاهی با ظرفیت بیش از ۲۰ مگاوات تا زمان اوج مصرف امسال به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

محرابیان در خاتمه خاطرنشان کرد: حدود ۱۵ واحد نیروگاهی تجدیدپذیر با ظرفیت افزون بر ۵۰ مگاوات، مجموع واحدهای نیروگاهی و ظرفیت به بهره‌برداری رسیده در استان خراسان رضوی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه