English

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی خبر داد

تدوین اطلس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بر مبنای برنامه‌های عملیاتی

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی از تدوین اطلس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بر مبنای برنامه‌های عملیاتی خبر داد.

تدوین اطلس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بر مبنای برنامه‌های عملیاتی

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان برگزار شد.

سید جواد حسینی در این جلسه گفت: دستگاه های عضو کمیسیون بر اساس سیاست های سال 96، برنامه عملیاتی خود را احصا نموده تا بر اساس این برنامه های عملیاتی اطلس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان تدوین شود.

وی به تحلیل گفتمانی شعار های  کاندیداهای ریاست جمهوری پرداخت و افزود:  در اقتصاد سه شاخص اصلی  تورم، رشداقتصادی و اشتغال وجود دارد  و در ایام تبلیغات مسائل اقتصادی شعار اصلی کلیه کاندیداها بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: در این ایام بحثی از تورم و کاهش آن نشد، اگرصحبتی از رشد اقتصادی  بود نیز رقبای دولت آن را بواسطه  فروش نفت می دانستند.

حسینی با اشاره به اشتغال ایجاد شده در دولت تدبیر و امید گفت:  در دولت تدبیر و امید علیرغم همه تنگناهای موجود   2 میلیون و 400 هزار شغل ایجاد شد که در نوع خود بی نظیر است.

وی افزود: مبارزه با فساد، اشتغال، محرومیت زدایی، تولید داخلی و شفافیت در عرصه اقتصادی از موارد مطرح شده در ایام تبلیغات بود که همه این موارد به نوعی با رسالت  کمسیون برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز مرتبط می باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: دولت کارنامه قابل دفاعی در حوزه قاچاق کالا و ارز دارد و امید است با تلاش همگانی این روند بهتر از گذشته به پیش رود.

حسینی با اشاره به کشفیات استان گفت: ارزش ریالی کشفیات دستگاه های کاشف استان در دو ماهه اول سال 96  برابر با 501 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تعداد پرونده های قاچاق کالا و ارز اداره کل گمرکات استان نسبت به سال قبل 3 درصد کاهش ولی از نظر ارزشی 43 درصد افزایش داشته است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی یکی از کارکردهای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را ایجاد هم افزایی و رفع موانع احتمالی مبارزه با قاچاق دانست و گفت: در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 96 هفت اولویت اصلی مد نظر است که باید در حوزه و قلمرو کاری دستگاه های مرتبط، این هفت اولویت لحاظ گردد.

حسینی اولویت اصلی را مبارزه با قاچاق سازمان یافته دانست و افزود:مقام معظم رهبری نیز در سخنان ابتدای سال خود در حرم مطهر رضوی نیز به مبارزه با قاچاق سازمان یافته تاکید کردند.

وی افزود: اولویت بعدی تکمیل زیر ساخت های کنترلی در مبادی ورودی است،  نبود زیر ساخت ها موجب صرف زیاد نیروی انسانی شده و مبارزه را با کندی مواجه خواهد ساخت. استقرار زیر ساخت ها در مبادی ورودی موجب افزایش شفافیت شده و امر مبارزه را بشدت به جلو خواهد برد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی سومین اولویت را کامل کردن کنترل های الکترونیکی و سامانه ای دانست و افزود: سه اولویت گفته شده نوید بخش اولویت شفاف سازی فرآیند های تجارت بویژه در اسناد است که به امر مبارزه و ساماندهی می تواند کمک شایانی بنماید.

حسینی تصریح کرد: فساد زدایی اداری، بومی و مالی در حوزه مبارزه با کالا و ارز از اولویت های بعدی است که باید مد نظر دست اندرکاران قرار گیرد.

معاون استاندار ششمین رویکرد را بحث فرهنگی دانست و افزود: در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کار فرهنگی نیز باید لحاظ گردد و در همین راستا فرهنگ سازی مصرف کالای داخلی و همچنین سوغات داخلی به جای سوغات قاچاق باید در اولویت کارها و فعالیت ها قرار گیرد.

وی هفتمین و آخرین رویکرد را سیاست همه جانبه نگری در حوزه مبارزه با قاچاق کالا  و ارز دانست و گفت: همه جانبه نگری باید قبل از مبادی ورودی، در مبادی ورودی، در مسیرها و در سطح عرضه مد نظر قرار گیرد.

حسینی افزود: دستگاه های عضو کارگروه بر اساس سیاست های سال 96، برنامه عملیاتی خود را احصا نموده تا بر اساس این برنامه های عملیاتی اطلس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان تدوین گردد و با این رویکرد می توان  از نگاه جواب دهنده به سوی نگاه مساله مدار حرکت نمود.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ادامه گفت: وجود قوانین در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز از  ضروریات است. برخی از قوانین موجودتسهیل کننده و حمایتی است و برخی نیز ممکن است مخل امر مبارزه و موازی کاری باشد.

وی افزود: دستگاه های دخیل در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بررسی قوانین موجود نکات و مواردی که نیاز به بازبینی دارد جمع بندی کرده تا در اختیار کمیسیون های مربوطه  در مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

حسینی با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید گفت: برخی کالاها در استان خراسان رضوی تولید می شود و در راستای ایجاد اشتغال و تقویت تولید داخلی، کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اولویت مبارزه را با کالاهای قاچاقی قرار دهد که مشابه آنها در داخل استان تولید می گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه