English

همایش کشوری جانبازان قطع پای کانادین برگزار شد

همایش کشوری جانبازان قطع پای کانادین در مجتمع تفریحی کردان کرج به مدت ۳ روز برگزار شد.

همایش کشوری جانبازان قطع پای کانادین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، همایش کشوری جانبازان قطع پای کانادین با اتمام معاینات مقدماتی توسط تیم های تخصصی روان شناسی، روان پزشکی، فیزیوتراپی، ارتوپدی و نیز متخصصان شرکت متد برای بازبینی پروتزهای پا به پایان رسید.

برگزاری نمایشگاه عصا، شب خاطره گویی، مسابقات ورزشی، اجرای نمایش و شعرخوانی با مضامین دفاع مقدس و مدافعان حریم اسلامی و بازدید از باغ وحش کردان از جمله برنامه های تفریحی این اردوی سه روزه جهت رفاه حال جانبازان و خانواده ایشان در طول انجام دوره پایش سلامت بود.

سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش، خانواده بزرگ ایثارگران را توانمندترین بخش جامعه در مقابله با جنگ نرم دانست و گفت: عناصر جهادی و روحیه انقلابی در خانواده بزرگ ایثارگران وجود دارد و این خانواده ها از جایگاه شایسته اجتماعی، استعدادها و قابلیت‌های زیادی برخوردارند.

وی با ابراز خرسندی از حضور در جمع این جانبازان گفت: برگزاری چنین جلساتی توسط تشکل‌های ایثارگری در بین جامعه ایثارگران باعثتولید ارزش‌افزوده، هم‌افزایی، تولید نشاط و تقویت روحیه ایثارگران و خادمین آنان می‌شود.

سردار انصاری یکی از مهم‌ترین موضوعات حال حاضر کشور را مسئله جنگ نرم دشمنان دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند «امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن است». اهمیت این موضوع به این دلیل است که جنگ نرم در حال حاضر در اولویت فعالیت های دشمنان بر علیه ما قرار دارد، در قرن حاضر نظام سلطه برای رسیدن به اهداف خود از راه‌های نظامی شکست خورده است و ۸ سال دفاع مقدس ما شاهد این موضوع است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: امروز نظام سلطه به جای جنگ سخت به جنگ نرم روی آورده است و ابزارها و سلاح های قدیمی جنگ سخت را با ابزارها و سلاح هایی چون رسانه، تبلیغات و اینترنت جایگزین کرده است.

سردار محسن انصاری اهمیت جنگ نرم را به دلیل حضور ابزارهای آن در جامعه عنوان کرد و گفت: در جنگ های سخت ابزار و سلاح ها در مرز کشورها مستقر می شوند، اما ابزار جنگ نرم در درون جامعه و بین مردم پخش می شود و دشمن با این ابزار بر فرهنگ جامعه، زیر ساخت های دینی و اعتقادی و اخلاق تأثیر می گذارد.

وی خانواده ایثارگران را همچنان به عنوان پاسداران ارزش های انقلاب و اسلام توصیف کرد و گفت: امروز نیز دشمن همان چیزهایی را هدف گرفته که ایثارگران و شهدا برای دفاع از آن‌ها فداکاری و جانبازی کردند.

سردار انصاری قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی را باعثزمین‌گیر شدن نیروهای سلفی و داعشی در منطقه دانست و گفت: در جنگ نرم، توان نرم باعثپیروزی می شود.

وی یکی دیگر از زمینه های جنگ نرم را استفاده دشمن از آسیب های اجتماعی و اقتصادی عنوان کرد و گفت: دشمن همواره تلاش می کند تا این آسیب ها را در جامعه افزایش دهد و از آن استفاده کند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران به یکی از بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده اند: «من برنامه های استکبار جهانی علیه ملت ایران را در ۳ جمله خلاصه می کنم جنگ نرم، جنگ اقتصادی و مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی ما» و این جمله باید همواره مورد توجه قرار گیرد. در مقابله با جنگ نرم، مردم و دلسوزان انقلاب و ارزش ها باید با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب با «بصیرتی عمار گونه و استقامتی مالک اشتر گونه» حرکت کنند.

سردار انصاری راهکار حضور در عرصه جنگ نرم را مقابله به مثل دانست و گفت: باید از توان نرم جمهوری اسلامی که همان فرهنگ ایثار و شهادت است در این مقابله به مثل استفاده کرد. عناصر جهادی و روحیه انقلابی در خانواده بزرگ ایثارگران وجود دارد و این خانواده ها از جایگاه شایسته اجتماعی، استعدادها و قابلیت های زیادی برخوردار هستند پس با توجه به چنین ویژگی هایی خانواده بزرگ ایثارگران توانمندترین بخش جامعه در مقابله با جنگ نرم هستند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از صحبت های خود رویکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران را ایجاد بسترهای مناسب پزشکی و رفاهی برای تمام ایثارگران به خصوص جانبازانی که دارای محدودیت حرکتی هستند، عنوان کرد و گفت: بنیاد همواره در حال تلاش برای افزایش این امکانات است.

وی از تشکل های ایثارگری به عنوان فرصتی مناسب برای انقلاب و نظام یاد کرد و گفت: از تکثر، گسترش و توسعه فعالیت تشکل های ایثارگری اعم از جانبازان و خانواده های شهدا که منجر به افزایش توان نرم جمهوری اسلامی ایران می شود استقبال می کنیم.

گفتنی است در ادامه این همایش سردار انصاری از اجرای طرح پایش سلامت جانبازان و خانواده های آن ها که توسط تیمی ۳۰ نفره شامل روانپزشک، فیزیوتراپ، متخصص ارتز و پروتز، پزشک داخلی، شنوایی سنج و بینایی سنج در مجتمع کردان کرج در حال انجام است، بازدید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر