English

دولت ایرلند بزودی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

وزیر امور خارجه ایرلند تصریح کرد کشورش تصمیم دارد طی هفته‌های آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

دولت ایرلند بزودی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
به گزارش خبرگزاری موج

، «مایکل مارتین»، وزیر خارجه ایرلند گفت به ‌زودی پیشنهاد رسمی را به دولت برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین ارائه خواهد کرد.

وی طی سخنرانی در پارلمان ایرلند گفت هیچ یک از شما در این مسئله شکی ندارید که به رسمیت شناختن کشور فلسطین رخ خواهد داد و از این پس دیگر به تاخیر افتادن این امر متقاعد کننده یا قابل دفاع نخواهد بود.

مارتین همچنین به پایگاه اینترنتی ژورنال گفت، طرح رسمی ظرف دو هفته آتی ارائه خواهد شد و طی ۶ ماه گذشته مذاکراتی در این باره با سایر کشورهای شرکت کننده در ابتکارعمل‌های صلح انجام شده است.

سفیر فلسطین در ایرلند از وعده دوبلین برای به رسمیت شناختن رسمی کشور فلسطین استقبال کرد و امیدوار است که سایر اعضای اتحادیه اروپا نیز از آن پیروی کنند.

دکتر جیلان وهبه عبدالمجید به RTÉ گفت: "امیدوارم این به رسمیت شناختن ایرلند به زودی به واقعیت تبدیل شود و ایرلند سایر کشورهای اتحادیه اروپا را به آن سوق دهد. ایرلند همیشه در سمت راست تاریخ، عدالت، حقوق بین‌الملل بشریت ایستاده است، بنابراین انتظار داشتم که ایرلند در به رسمیت شناختن کشور فلسطین رهبری کند.

النشره در این گزارش نوشت، رهبران اسپانیا، ایرلند، اسلواکی و مالت در بیانیه مشترکی طی ماه گذشته میلادی آمادگی خود را برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کردند.

در همین راستا، «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا امروز (چهارشنبه) گفت: به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین یک مصلحت ژئوپلتیک برای اروپا است. وی گفت: ما آماده به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه