English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

علت اصلی کلافگی اسرائیل از حزب الله لبنان چیست؟

«مشکل اصلی اسرائیل با حزب الله لبنان در ماه های اخیر این بوده که این جنبش، به معنای واقعی کلمه ناتوانی امنیتی صهیونیست ها را به ویژه برای افکار عمومی ساکن در فلسطین اشغالی، عیان کرده است. مساله ای که بحرانی جدی برای رژیم صهیونیستی به حساب می آید.»

علت اصلی کلافگی اسرائیل از حزب الله لبنان چیست؟
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، یکی از نمودهای عینی اقدامات ماجراجویانه رژیم اشغالگر قدس در بحبوحه جنگ غزه، تشدید تقابل و درگیری با حزب الله لبنان بوده است. حزب الله از همان نخستین روزهای آغاز جنگ غزه، به نحوی فعال در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین وارد میدان شد و کارزار نظامی هدفمند و قالب توجهی را علیه اشغالگران صهیونیست در مناطق شمالی اراضی اشغالی به راه انداخت.

کارزاری که همچنان نیز ادامه دارد. آمارهای رسمی محافل صهیونیستی حاکی از این هستند که تاکنون بیش از 200 هزار صهیونیست ساکنِ شمال فلسطین اشغالی، در نتیجه حملات و اقدامات حزب الله لبنان علیه اسرائیل، آواره شده اند و البته که حملات هدفمند حزب الله به منطقه مذکور موجب وارد آمدن خسارات زیادی به پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس در شمال اراضی اشغالی شده است.

در این چهارچوب، با گذشت زمان، صهیونیست ها راهبرد اصلی خود در تقابل با حزب الله لبنان را بر ترور هدفمند افسران و رهبران نظامی حزب الله قرار داده و در این رابطه شاهد چندین و چند عملیات تروریستی صهیونیست‌ها در مناطق جنوبی لبنان نیز بوده ایم. با این همه، هنوز یک سوال مهم و محوری در زمینه نوعِ رویکرد رژیم‌صهیونیستی در رابطه با حزب الله لبنان در بحبوحه جنگ غزه، سرِ جای خود باقی است و آن این است که: پشت پرده کلافگی فزاینده صهیونیست ها از حزب الله لبنان چیست؟

موضوعی که نمودهای عینی خود را در قالب موضع گیریهای گاه و بیگاه مقام های ارشد صهیونیست و طرح تهدیدات مختلف از سو آن‌ها مبنی بر اینکه تل آویو در آستانه حمله به قریب الوقوع به لبنان است و یا این که این رژیم تهدید می کند که نیروهای حزب الله تا جای ممکن باید از مرزهای فلسطین اشغالی فاصله بگیرند در غیرِ اینصورت این مساله خود می تنواند موجب حمله سراسری و گسترده به لبنان شود، به نمایش گذاشته است. به نظر می رسد در پاسخ به این سوال، یک نکته مهم را بایستی مد نظر قرار داد.

حزب الله لبنان در ماه های اخیر تا حد زیادی ناکارآمدی و ضعف مفرط صهیونیست ها در مواجهه با جریان مقاومت را برای مردم منطقه و جهان و البته ساکنان فلسطین اشغالی به نمایش گذاشته و افشا کرده است. در این رابطه، صهیونیست‌ها هر کاری کرده اند تا شاید بتوانند از حملات حزب الله لبنان به مناطق شمالی فلسطین اشغالی جلوگیری کنند، با این حال، در تحقق این دستورکار شکست خورده اند.

در این چهارچوب، افکار عمومی ساکن در فلسطین اشغالی نیز به انحا مختلف از تل آویو درخواست دارند تا بار دیگر امنیت را به مناطق شمالی اراضی اشغالی باز گرداند، با این همه، ناتوانی اسرائیل در تحقق این دستورکار و اراده جدی این رژیم در تداوم بخشیدن به حملاتش به اراضی اشغالی، نوعی بی‌آبرویی بزرگ را برای اسرائیل سبب شده است. در این چهارچوب، شاهدیم اسرائیل که نتوانسته مانع از حملات حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی شود، کارزار ترورهای هدفمند علیه این گروه مقاومت در سطح منطقه را در دستورکار قرار داده تا شاید حداقل از این رهگذر به ساکنان فلسطین اشغالی نشان دهد که کارآمدی دارد.

به بیان ساده تر، رویکردهای تقابلی کنونی صهیونیست ها علیه حزب الله لبنان، نه از موضع فعال و قدرت، بلکه کاملا منفعلانه و از سرِ فقدان دستاوردی مشخص در قبال  این گروه اتخاذ شده اند. موضوعی که خود از حجم فزاینده بحران ها در اراضی اشغالی در شرایط کنونی حکایت دارد.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه