English

ادعای نخ نمای آمریکا در عدم حمایت از فجایع انسانی اسرائیل در رفح تکرار شد

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» که حامی اصلی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است، ادعا کرد از عملیات نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی در شهر رفح واقع در جنوب غزه حمایت نمی‌کند.

ادعای نخ نمای آمریکا در عدم حمایت از فجایع انسانی اسرائیل در رفح تکرار شد
به گزارش خبرگزاری موج

، در حالی که دولت آمریکا از ابتدای جنگ غزه از هیچ کمک نظامی و لجستیکی به رژیم صهیونیستی دریغ نکرده، «پنتاگون» مدعی شد از هیچ عملیات نظامی بزرگ رژیم اسرائیل در رفح حمایت نمی‌کند؛ نه طرح‌های نظامی بلکه توصیه‌هایی را به این رژیم ارائه می‌دهد.

این وزارتخانه شامگاه جمعه به سایت خبری العربیه اعلام کرد در هر گونه عملیات رژیم صهیونیستی در شهر رفح باید غیرنظامیان مد نظر قرار گیرند. واشنگتن خواهان «نابودی» حماس است اما در عین حال غیرنظامیان باید در امان بمانند.

پنتاگون مدعی شد جنگ در غزه کاملا صهیونیستی است و آمریکا هیچ چیزی را دیکته نمی‌کند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پیشتر یک رسانه صهیونیستی از درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در تدوین طرح ورود به رفح پرده برداشته بود.

پنتاگون با بیان اینکه واشنگتن مانند سایر متحدان با رژیم صهیونیستی شراکت امنیتی دارد، اعلام کرد: تسلیحاتی که در اختیار اسرائیل قرار می دهیم باید مطابق با قوانین بین المللی استفاده شود. از اسرائیل خواهیم پرسید که آیا استفاده غیرقانونی از سلاح وجود دارد یا خیر.

وزارت دفاع آمریکا درباره مرحله پساجنگ غزه هم اعلام کرد به گفت‌وگو درباره آینده غزه با شرکای خود در منطقه ادامه می دهد و تشکیلات خودگردان فلسطین در آینده غزه حضور خواهد داشت.

پنتاگون در رابطه با حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی گفت واشنگتن خواهان حفاظت بر کشتیرانی در دریای سرخ است و حملات انصارالله یمن امنیت و اقتصاد منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.

ارتش یمن در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین، اعلام کرده تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه به عملیات نظامی خود علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی ادامه می‌دهد و سایر کشتی‌ها در امان هستند.

وزارت دفاع آمریکا بار دیگر مدعی شد واشنگتن خواهان گسترش جنگ و بروز جنگ منطقه‌ای نیست.

پنتاگون درباره حملات متقابل حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی هم مدعی شد: ما به دنبال راه حل دیپلماتیک برای مصون ماندن جنوب لبنان از هرگونه درگیری طولانی هستیم.

حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین در برابر حملات رژیم صهیونیستی، مواضع مختلف این رژیم را هدف قرار می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه