English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

آیا رژیم اشغالگر قدس در حمله تروریستی مسکو دست داشته است؟

«برخی تحلیلگران مسائل راهبردی بر این باورند که رژیم اشغالگر قدس با مهندسی یک حمله تروریستی و مطرح کردن نام داعش در قالب آن، به نوعی سعی در بدنام کردم اسلام و مسلمانان در روسیه و جبهه گیری افکار عمومی و دولت روسیه علیه این طیف ها داشته است.»

آیا رژیم اشغالگر قدس در حمله تروریستی مسکو دست داشته است؟
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، مدت زمان زیادی از حمله تروریستی مسکو که در قالب آن بیش از 140 نفر در نتیجه حمله 5 فرد مسلح به تالار موسیقی کروکوس سیتی، در نزدیک پایتخت روسیه کشته شده و ده ها تن دیگر نیز زخمی شدند، نمی گذرد با این حال، تحلیل و تفسیرهای مختلفی در رابطه با این رویداد و ابعاد مختلف و پیامدهای آن مطرح می شود.

در این چهارچوب، عده ای بر این باورند که همانگونه که گروه تروریستی داعش اعلام کرده، حمله تروریستی مسکو کارِ افراط گرایان و تندروهای تروریست بوده است. با این حال، عده ای دیگر انگشت اتهام را به سمت قدرت‌های غربی و سازمان های اطلاعاتی اوکراین می گیرند و معتقدند که آن ها در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین سعی داشته اند پیام های معناداری را به روسیه مخابره کنند و نسبت به وقوع سناریوهای ناخواسته برای این کشور، به رهبران روسیه هشدار دهند.

با این همه، یکی ازسناریوهای دیگری که در مدت اخیر به آن اشاره شده، احتمال دست داشتن رژیم اشغالگر قدس در حادثه تروریستی مسکو است. روسیه و اسرائیل قبل از جنگ غزه، روابط نسبتا نزدیکی را با یکدیگر داشتند با این حال، پس از جنگ مذکور و نسل کشی وحشیانه صهیونیست ها علیه مردم غزه، روس ها مواضع تندی را نسبت به اسرائیل اتخاذ کردند و حتی کار به درگیری و تنش های دیپلماتیک میام دو طرف نیز کشیده شد. در این میان، روسیه بارها و بارها میزبان برخی گروه های مقاومت فلسطینی بوده و حمایت خود را از ملت و مقاومت فلسطین اعلام داشته است.

در این میان، رژیم صهیونیستی آسیب های جدی را به واسطه دور شدنش از روسیه و نزدیک شدن گروه های اسلامی به مسکو متحمل شده است. در این چهارچوب، برخی تحلیلگران مسائل راهبردی بر این باورند که رژیم اشغالگر قدس با مهندسی یک حمله تروریستی و مطرح کردن نام داعش در قالب آن، به نوعی سعی در بدنام‌کردن اسلام و مسلمانان در روسیه و جبهه گیری افکار عمومی و دولت روسیه علیه این طیف ها داشته اند. موضوعی که می تواند بر موضع رسمی روسیه در قبال جنگ غزه نیز تاثیرگذاری ملموسی داشته باشد و منافع رژیم صهیونیستی را تامین کند.

به بیان ساده تر، رژیم اشغالگر قدس از بدنام شدن اسلام و مسلمانان در روسیه به نحوی گسترده نفع می برد. البته که در این میان پُر واضح است که حتی اگر تروریست های داعشی در پسِ حمله مسکو باشند، این مساله هیچ ارتباطی با جامعه مسلمانان جهان ندارد و اساسا تکفیری ها نماینده جامعه اسلامی نیستند. از این منظر، باید منتظر ماند و دید که سازمان های امنیتی و اطلاعاتی روسیه در نهایت چه گزارش هایی را در مورد عوامل و مسببان حادثه تروریستی مسکو و پیوندهای خارجی آن ها منتشر می کنند. موضوعی که می تواند روشن کننده واقعیت های زیادی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه