English

خبرگزاری موج بررسی می کند؛

پشت پرده خیالبافی های صهیونیست ها برای تجزیه ایران چیست؟

«به تازگی یکی از مقام های امنیتی سابق رژیم اشغالگر قدس در موضع گیری وقیحانه ای از ضرورت تجزیه ایران به 6 کشور مستقل خبر داده و تاکید کرده که این دستورکار باید ماهیت اجرایی به خود بگیرد.»

پشت پرده خیالبافی های صهیونیست ها برای تجزیه ایران چیست؟
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، به تازگی و در بحبوحه جنگ غزه، "مردخای کیدار"، مقام امنیتی سابق رژیم اشغالگر قدس و عضو اندیشکده سادات-بگین، در موضع گیری قابل تاملی تاکید کرده ایران باید تجزیه شده و به 6 کشور جداگانه تقسیم شود. موضوعی که بلافاصله با واکنش صریح "ناصر کنعانی"، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان همراه شد و او گفت که دشمنان ایران که یکچنین مطالبی را علیه کشورمان مطرح می کنند، آرزوهای خود را به گور خواهند برد.

با این حال، پس از طرح موضع گیری نامشروع مردخای کیدار، تحلیل و تفسیرهای مختلف با محوریت آن صورت گرفت. در این میان، اینطور به نظر می رسد که به طور خاص می توان 3 نکته را در ایرادِ موضع گیری هایی از این دست مورد شناسایی قرار داد.

اولا، موضع گیری مقام امنیتی سابق رژیم اشغالگر قدس مبنی بر ضرورت تجزیه ایران، در شرایطی مطرح می شود که صهیونیست ها در بدترین وضعیت امنیتی خود قرار دارند. صهیونیست ها در جریان عملیات طوفان الاقصی با یک شوک بزرگ رو به رو شده اند و البته که در طی بیش از 5 ماه جنگ افروزی خود در نوار غزه نیز هنوز به دستاوردهای روشن و مشخصی جز کشتار مردم بیگناه دست نیافته اند.

حال در این فضا، مقام ها و چهره های رژیم اشغالگر قدس با طرح موضع گیری های تهاجمی علیه کشورمان به نوعی سعی دارند تا بر شکست های خود سرپوش بگذارند و اذهان افکار عمومی بین المللی و به ویژه صهیونیستی را از واقعیت های تلخی که به آن ها دچار هستند منحرف سازند.

دوم اینکه صهیونیست ها با طرح موضع گیریهایی از این دست به نوعی سعی دارند اینگونه القا کنند که همچنان مهندسی برخی معادلات کلان در سطح منطقه را با حمایت های قدرت های غربی در دست دارند. رژیم اشغالگر قدس سال ها بود که با تکیه بر فناوری های وارداتی نظامی و امنیتی خود که بخش قابل توجهی از آن ها از طریق کشورهای غربی تامین می شوند، خود را به مثابه بازیگری به جهانیان معرفی می کرد که می تواند بسیاری از معادلات نظامی و امنیتی خاورمیانه را در کنترل داشته باشد.

این در حالی است که این تصویر اکنون به شدت مخدوش شده و ابهت ادراکی و ادعایی صهیونیست ها تا حد زیادی شکسته است. از این رو، مقام های صهیونیست با طرح موضع گیریهای تهاجمی علیه دیگر کنشگران منطقه‌ای به نوعی سعی در انجام بازی کلیشه ای فرار رو به جلو دارند و می خواهند اینگونه القا کنند که هنوز هم قدرتمند هستند.

و در نهایت سوم اینکه باید به این نکته توجه داشت که طرح تجزیه ایران به هیچ عنوان گزاره تازه ای نیست و در طی سال های اخیر بارها و بارها افشاگری های مختلفی در مورد ابعاد مختلف این طرح از سوی بازیگران مختلف بین المللی به بیرون درز کرده و افشا شده است. از این رو، آنچه اخیرا مردخای کیدار به عنوان یک مقام سابق امنیتی رژیم اشغالگر قدس بیان کرده نیز به هیچ عنوان مساله تازه ای نیست با این حال، نکته قاب تامل در این رابطه این است که دشمنان ایران تاکنون نتوانسته اند به این هدفِ اعلامی خود جامه عمل بپوشانند.

دلیل این مساله نیز روشن است زیرا آن ها قادر به پیشبرد این دستورکار نیستند. والا اگر می توانستند این طرح مدت ها قبل ماهیت عملیاتی و عینی به خود گرفته بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه